اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین خبر داد:

گام بلند شهرداری قزوین برای تملک 170 هکتار زمین

خبرگزاری فارس: شهردار قزوین از گام بلند شهرداری قزوین برای تملک 170 هکتار زمین خبر داد و گفت: برای این موضوع اقداماتی صورت گرفته ولی به همراهی و تعامل زارعان برای پایان کار و انجام توافق نیازمندیم.

گام بلند شهرداری قزوین برای تملک 170 هکتار زمین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در شصتمین جلسه شورای شهر که عصر امروز در تالار شورای شهر برگزار شد؛ مسعود نصرتی بیان کرد: برای خرید زمین معروف به محدوده ناصرآباد باید این توضیح را ارائه کنم که این زمین قبل از انقلاب تفکیک شده و نسبت به یک دانگ مالکانه از سال 53 در مجموعه وقف و روستا و سهم مالکانه نیز از آن تفکیک شده است.
وی ادامه داد: از چهار دانگ مرحوم ملاوردیخانی؛ یک دانگ سهم زارعانه و یک دانگ سهم مالکانه بوده که بعد از جدایی سهام در همان تاریخ سهم مالکانه تفکیک شده است و یک قطعه 14.5 هکتاری سهم خدماتی برای شهرداری به اضافه کوچه و خیابان‌ها مشخص شده و مابقی در اختیار مالک قرار گرفته است.
شهردار قزوین افزود: با توجه به اختلافاتی که بین مالک و مجموع زارعان روستا وجود داشته هیچ وقت این تفکیک پیاده نشده است البته یک بخشی از یک دانگ تفکیک شده و به تعاونی مسکن فرهنگیان (دانش) واگذار و آنها نیز سهم شهرداری را قائل شده‌اند تا ساخت و ساز صورت گیرد.
وی عنوان کرد: مابقی این زمین‌ها در دست متصرفان باقی مانده و بیش از 30 سال است که کار کشاورزی انجام می‌شود حال این زمین با یک عده مالک و صاحب سند رو به روست و گروهی که بر روی زمین‌ها زراعت می‌کنند، ولی مالکیت ندارند.
نصرتی خاطرنشان کرد: سازمان مسکن و شهرسازی استان قزوین سال 89 با مالکان وارد توافق شد تا این اراضی را برای مسکن مهر تحویل بگیرد و توافق در نظر گرفته شده برای آن نسبت 8.5 درصد بود و حتی دو و نیم درصد نیز برای جلب رضایت متصرفان محل در نظر گرفتند.
وی اعلام کرد: زمانی که شهرداری بحث انتقال میدان میوه تره بار و جانمایی مکانی جدید در همین نقطه 14.5 هکتاری را پیگیری می‌کرد از آنجا که هشت هکتار از زمین در اتوبان بود و تنها 6.5 هکتار از زمین باقی می‌ماند در نتیجه، نظر کمیسیون بر افزایش مساحت زمین بود.
شهردار قزوین گفت: قرار شد زمین 125 هکتاری که پنج هکتار کوچه و خیابان دارد از سوی شهرداری با همان توافق‌ها خریداری شود که در بخش ضلع شرقی میدان میوه و تره‌بار و مابقی آن نیز برای آینده شهر قزوین بماند.
وی توضیح داد: به هر حال مدت یک سال و دو تا سه ماه است این موضوع را دنبال می‌کنیم و جلسات مختلفی را در دفتر دادستان داشته‌ایم و با نماینده موقوفه ملاوردیخانی و فرمانده انتظامی نیز نشست‌هایی را داشته‌ایم و در ادامه در کارگروه و شورای برنامه‌ریزی مصوبه‌ای را به تصویب رساندیم تا با مالکان توافق انجام دهیم، در حال حاضر هم شهرداری در نظر دارد سهم معقولی را برای رضایت مالکان و متصرفان پرداخت کند تا با توافق نهایی 170 هکتار زمین برای توسعه شهر به تملک درآید.
نصرتی افزود: در حال حاضر باید با 96 نفر از متصرفان مذاکره صورت گیرد تا پس از کسب رضایت آنها بتوانیم با تملک این زمین گامی را برای توسعه شهر قزوین برداریم.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول