اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل بازرسی استان قزوین خبر داد

بررسی پروژه‌های عمرانی و قراردادهای عمده مشارکتی شهرداری قزوین

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل بازرسی استان قزوین از آغاز بررسی پروژه‌های عمرانی و قراردادهای عمده مشارکتی شهرداری قزوین توسط بازرسان این اداره کل خبر داد .

بررسی پروژه‌های عمرانی و قراردادهای عمده مشارکتی شهرداری قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به نقل از روابط عمومی ادره کل بازرسی استان قزوین ، ابوالفضل خمسه در حاشیه مراسم معارفه و استقرار هیئت بازرسی در معاونت فنی و عمرانی شهرداری قزوین افزود: جایگاه متعالی نظام مدیریت شهری در گرو خدمت‌رسانی بهتر و رضایتمندی هرچه بیشتر شهروندان است.
وی اضافه کرد : مهمترین راه برای رسیدن به این هدف، افزایش سطح کیفی اقدامات و کاهش خطاها در تصمیم گیری‌ها است.
معاون اداره کل بازرسی استان قزوین با تأکید بر توجه جدی به توسعه پایدار در برنامه‌ریزی مدیریت شهری خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر تأمین نیازهای کنونی، خطری هم برای توانایی نسل‌های آتی جهت تأمین نیازهای آنان به دنبال نداشته باشد.
وی با بیان اینکه فرآیند ساماندهی شهر‌ها یک فعالیت جمعی و گروهی است تأکید کرد: در شکل‌گیری مدیریت امور شهرها مجموعه‌ای از علوم و متخصصان دستگاه‌های خدمت‌رسان در تعامل و هماهنگی با یکدیگر نقش دارند لذا داشتن رویکرد تک‌بعدی و جزء‌نگری نسبت به پروژه‌های عمرانی شهری می‌تواند مشکلات و تبعات منفی فراوانی را به همراه داشته باشد.
خمسه همچنین گفت: هرگونه مداخله‌ای در شهر و در هر مقیاس به منزله کنشی خواهد بود که واکنش مردم به آن باید لحاظ و مورد توجه قرار گیرد.
معاون اداره کل بازرسی استان قزوین که در جمع معاون و کارشناسان حوزه فنی و عمرانی شهرداری قزوین سخن می گفت، تصریح کرد: گسترش شهر‌نشینی و مسائل و مشکلات خاص زندگی شهری بیش از پیش ضرورت توجه همه‌جانبه به راهبردهای سودمند جهت بهینه سازی زندگی شهروندان را لازم ساخته است.
وی با تأکید بر مدیریت کیفیت جامع عنوان کرد: به دلیل پیچیدگی‌ها و معضلات موجود در پروژه‌های عمرانی، مدیریت کیفیت جامع در مقایسه با سایر بخش‌ها از سطح پائین‌تری برخوردار است لذا جهت استفاده حداکثری از بهره‌وری منابع، سرمایه‌گذاری شهرداری در این زمینه بسیار ضروری است.
خمسه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آسیب‌های موجود در پروژه‌های عمرانی ، اظهار داشت: مدیریت ایمنی، مسائل زیست محیطی، مطالعات اجتماعی، مدیریت زمان، تأمین منابع مالی و مدیریت در زمینه هزینه‌ها، کیفیت، نگهداری و تعمیرات از جمله مهمترین موارد و موضوعاتی است که بایستی در خصوص پروژه‌های عمرانی مورد توجه باشد.
وی با اشاره به اهمیت مقوله نظارت به ویژه در حوزه فعالیت‌های عمرانی هم افزود: نظارت در حوزه عمرانی شامل دو مرحله دیده‌بانی و کنترل است که طی آن اطلاعات و اسناد لازم پس از جمع آوری در اجرای صحیح پروژه، مورد استفاده و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی در ادامه گفت: در طول اجرای پروژه‌ها می‌توان با فرهنگ‌سازی و فراهم نمودن بسترهای لازم به همراه اطلاع‌ رسانی گسترده، زمینه رضایتمندی عمومی و همراهی مردم را فراهم نمود.
معاون اداره کل بازرسی استان قزوین در پایان اعلام کرد: دستگاه نظارتی به لحاظ گستردگی حوزه شهری و اهمیت پروژه‌های عمرانی بررسی پروژه‌های عمرانی و قراردادهای عمده مشارکتی شهرداری قزوین را در دستور کار خود قرار داده است.
مسعود حق لطفی معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین نیز در این نشست ضمن استقبال از حضور دستگاه نظارتی اظهار داشت: کارشناسان و بازرسان سازمان بازرسی در تلاشند تا با دلسوزی و همراهی مدیران نقاط ضعف و مشکلات موجود در سطح دستگاه‌های اجرایی را شناسایی و مانع تبدیل آنها به بحران و یا چالش جدی شوند.
وی همچنین گزارش جامعی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده و همچنین پروژه‌های در دست اقدام به معاونت فنی و عمرانی شهرداری قزوین ارائه کرد.
انتهای پیام/خ۳۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول