اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

محور اصلی تحقق تولید ملی گسترش استاندارد است

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین گفت: محور اصلی تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری مبنی بر سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را گسترش و ارتقای استاندارد است.

محور اصلی تحقق تولید ملی گسترش استاندارد است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: آنچه موجب دل‌نگرانی مصرف‌کنندگان از استفاده از کالای داخلی شده و آنان را به سمت مصرف محصولات خارجی سوق می‌دهد، بالا بودن قیمت و پایین بودن کیفیت آن است و به همین علت برای رعایت استاندارد، کاهش قیمت و نیز افزایش کیفیت و بهره‌وری محصول تولیدی باید موجبات تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ملی را فراهم آورد.

عجم با تأکید بر اینکه تولید ملی با همت صنعتگران و فعالان عرصه صنعت میسر است، افزود: این قشر زحمتکش نیز با استقبال زیاد و با همکاری دستگاه‌های نظارتی و فرابخشی همچون محیط زیست در راستای رسیدن به اهداف توسعه کشور که همان ارتقای سطح کیفی و در نتیجه افزایش اعتبار کالای ایرانی در بازارهای جهانی است، عمل می‌کنند.

وی ضمن اعلام حمایت استانداری قزوین از تولیدکنندگان در زمینه صادرات ادامه داد: در شرایط فعلی نیز عده‌ای از صنعتگران محصولات خود را با محوریت صادرات تولید کرده و برای محصول ایرانی برندسازی می‌کنند که این موضوع، اصلی‌ترین وظیفه در عرصه صنعت به شمار می‌رود.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه، صادرات استان قزوین باید به یک میلیارد دلار برسد و این نشانگر ضرورت گسترش و ارتقای استاندارد در استان قزوین است.

عجم با تأکید بر اینکه لزوم توجه به استاندارد در قزوین غیرقابل انکار است، اذعان کرد: در این میان ضرورت حمایت سازمان مرکزی را از واحدهای تولیدی و صنعتی این استان در بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نباید نادیده گرفت.

وی با یادآوری ظرفیت‌های ویژه استان قزوین در بخش صنعت، یادآور شد: قرار گرفتن استان قزوین در جایگاه سوم کشوری در عرصه صنعت و پیشرفت آن به واسطه استفاده از کشاورزی مدرن نسبت به سایر استان‌ها، گواهی بر صدق این موضوع است.

استاندار قزوین در پایان ضمن تقدیر از مدیر‌کل سابق اداره استاندارد استان قزوین، برقراری روابط عقلانی و دوستانه با کارکنان، تفویض اختیارات به‌جا به آنان را در کنار تقویت زیرساخت‌های علمی دانش‌محور و تلاش برای رفع موانع پیش‌روی سازمان را از ابزارهای مورد نیاز برای پیشبرد اهداف هر مجموعه‌ای خواند و از مدیر‌کل جدید اداره استاندارد استان قزوین خواستار توجه به این موارد شد.

عجم در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر تصریح کرد: این پیروزی نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس و جنگ تحمیلی بود که دشمنان را از اوج قدرت به ذلت کشاند.

وی با تأکید بر اینکه رسیدن به چنین پیروزی بزرگی توسط غیور مردان ایران اسلامی در‌خور تقدیر است، بیان کرد: از این دست پیروزی‌ها در تاریخ ایران کم نیست، اما شادمانی مردم از این پیروزی از آن رو است که در چنین روزی همت جوانان ایرانی هیمنه دشمن بعثی را که وابسته به قدرت پوشالی استکبار بود در هم شکست.

در این مراسم از خدمات علیرضا حسن‌نایبی مدیر‌کل سابق استاندارد قزوین قدردانی و محمود‌رضا طاهری به عنوان مدیر‌کل جدید این اداره معرفی شد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول