اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل:

سال تولید ملی سال خروج کشور از رکود تولید است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت: بخش خصوصی سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را تبدیل به سال خروج کشور از رکود تبدیل می‌کند.

سال تولید ملی سال خروج کشور از رکود تولید است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرموذن بعد از ظهر امروز در کمیته بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل اظهار داشت: در سال تولید ملی بخش خصوصی مصمم است تولید کشور را از رکود خارج کرده و چرخ‌های واحدهای تولیدی را به حرکت درآورده و ضمن گسترش سرمایه‌گذاری زمینه را نیز برای اشتغال جوانان این مرز و بوم فراهم آورد.

پیرموذن با اشاره به اینکه برای برون رفت از تنگناهای موجود و رسیدن به پیشرفت ایده‌آل و قابل قبول بخش خصوصی نیازمند حمایت همه‌جانبه است، تصریح کرد: انتظار می‌رود در سال جاری دولت و سیستم بانکی، بخش خصوصی را در کنار خود ببینند و یاریگر جهادگران عرصه تولید، اشتغال و اقتصاد کشور باشند.

وی با طرح این پرسش که در سال تولید ملی، بانک‌ها و بخش دولتی برای حمایت از واحد‌های تولیدی چه بسته‌های حمایتی تدارک دید‌ه‌اند، اظهار داشت: بخش دولتی و سیستم بانکی باید صریح و شفاف برنامه‌های خود را برای حمایت از بخش خصوصی اعلام نمایند و اگر تعلل و بی‌تفاوتی صورت گیرد و کارها با ابهام و ندانم‌کاری پیش برود امسال نیز مانند سال جهاد اقتصادی بسیاری از فرصت‌های طلایی را از دست خواهیم داد.

این مسئول با تقدیر از تلاش‌های مدیران بانک‌ها برای حمایت از واحد‌های تولیدی بیان کرد: بانک یک بنگاه اقتصادی است و مدیران بانک‌ها مجبورند برای سود‌دهی و گردش مالی منظم بانک‌ها در اعطای وام و تسهیلات حساسیت لازم را داشته باشند اما انتظار بخش خصوصی از بخش دولتی بیشتر است که می‌تواند حمایت‌های جدی از واحدهای تولیدی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پیرموذن با اشاره به اینکه مدیران واحد‌های تولیدی برای سر پا نگه داشتن واحد اقتصادی خود که تولید، اشتغال و توسعه کشور را به دنبال دارد، زندگی، آبرو و حیثیت خود را هزینه کرده‌اند، افزود: تورم، تحریم‌ها، نبود برنامه جامع برای حمایت از تولید کشور، عدم اجرای مصوبات کمیته تسهیل، اجرا نشدن ماده 28 قانون بودجه سال 90 کشور، فرایند حاصل از نوسانات ارزی، وضع عوارض و تغییرات در تعرفه‌ها ، مشکلات سیستم بانکی، نبود سرمایه در گردش برای واحد‌های تولیدی و مشکلات و موانع عدیده دیگر چرخ‌های تولید را در استان اردبیل کندتر کرده و مشکلات سنگینی را بر دوش جهاد‌گران عرصه تولید و صنعت گذاشته است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول