اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کاشان:

«تولید ملی» با «کار ایرانی» معنا می‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون استاندار اصفهان گفت: تولید ملی در کنار بهره‌گیری از کار و سرمایه ایرانی معنا می‌یابد.

«تولید ملی» با «کار ایرانی» معنا می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا جوادی شب گذشته در نخستین کارگروه تولید ملی در فرمانداری ویژه این شهرستان با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: تولید ملی با استفاده از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های داخلی اعم از سرمایه و نیروی انسانی بومی تحقق می‌یابد.

وی از ناشناخته بودن تولیدات داخلی به عنوان یکی از موانع تحقق تولید ملی نام برد و افزود: یکی از دلایل روی‌آوری مردم به اجناس خارجی شهرت آن و از طرفی عدم معرفی اجناس داخلی به جامعه است.

فرماندار ویژه کاشان تأکید کرد: دستگاه‌ها، اداره‌ها و نهادهای کاشان باید با بررسی و رفع نواقص و شناسایی قابلیت‌ها و توانمندی‌های مرکز خود در راستای تحقق شعار امسال حرکت کنند.

جوادی با انتقاد از نوع بسیاری از تبلیغات در سطح شهرستان کاشان گفت: بسیاری از تبلیغات مراکز و کالاها در سطح این شهرستان با محوریت تبلیغ اجناس خارجی صورت می‌گیرد که مقابله با آن نیازمند یک انقلاب فرهنگی است.

به گفته وی اداره‌های بازرگانی و تبلیغات اسلامی باید در این زمینه با آگاه‌سازی و روشنگری مردم نسبت به پیامدهای تبلیغات اجناس خارجی اقدام به تعویض تابلوهای تبلیغاتی موجود کرده و نسبت به تبلیغ اجناس داخلی همت گمارند.

این مسئول پیشنهاد کرد: در راستای تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی می‌طلبد که طی ابلاغیه‌ای ممنوعیت خرید اجناس خارجی در صورت وجود کالاهای مشابه ایرانی آن، توسط ادارات و ارگان‌های دولتی اعلام شود. 

جوادی با اشاره به برگزاری نخستین کارگروه تولید ملی اذعان داشت: استخراج 60 محور پیشنهادی به منظور تحقق شعار سال‌جاری از دستاوردهای این جلسه بود که هر کدام از این محورها به صورت دقیق و کارشناسی در جلسات جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فرماندار ویژه کاشان متذکر شد: به منظور تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی علاوه بر این کارگروه، 12 کارگروه دیگر در حوزه‌های مختلف معاونت برنامه‌ریزی و معاونت سیاسی فرمانداری تشکیل می‌شود. 

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول