اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار کاشان:

«جهاد اقتصادی» با «تولید ملی» محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی-اجتماعی فرماندار ویژه کاشان با اشاره به نامگذاری دو سال اخیر توسط مقام معظم رهبری گفت: شعار دو سال اخیر به نام جهاد اقتصادی و تولید ملی مکمل هم بوده و در کنار یکدیگر محقق می‌شوند.

«جهاد اقتصادی» با «تولید ملی» محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد رضوان‌نژاد چهارشنبه شب در جمع روسای ادارات این شهرستان، مردم، حاکمیت و تولیدکنندگان را سه شاخه اصلی برای تحقق شعار امسال دانست و اظهار داشت: تولید ملی با بکارگیری کار و نیروی انسانی داخلی معنا می‌یابد.

وی استفاده از اتباع بیگانه در عوض بهره‌گیری از نیروی انسانی بومی را به عنوان یکی از مشکلات و موانع تولید ملی قلمداد کرد و افزود: برخی از صنعتگران و تولیدکنندگان برای فرار از پرداخت هزینه بیمه نیروی انسانی از اتباع بیگانه بهره می‌برند و این امر موجب بیکاری نیروی جوان داخلی شده و در نتیجه زمینه روی‌آوری آنها به ابتذال و اعتیاد را فراهم می‌کند.

به گفته وی در مبانی اعتقادی اسلام روایات مختلف در زمینه کارگر و کارفرما وجود دارد که تأمل در آنها می‌تواند راهگشا و ترسیم‌کننده مسیر تحقق شعار امسال باشد.

معاون سیاسی-اجتماعی فرماندار ویژه کاشان از آلمان و ژاپن به عنوان دو کشور صاحب نام در تکنولوژی و تولید نام برد و خاطرنشان کرد: این دو کشور از سال 1948 تنها با اتکا به تولیدات داخلی خود توانسته‌اند به جایگاه کنونی در عرصه صنعت دست یابند.

وی اذعان داشت: تحقق شعار امسال تنها با پوستر، سمینار و مصاحبه میسر نمی‌شود بلکه با اتحاد بین مراکز علمی و عملی صورت می‌‌گیرد.

معاون طرح و توسعه دانشگاه کاشان نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: این دانشگاه در راستای تحقق این امر انجام پژوهش‌های کاربردی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

حمیدرضا محمدی با اشاره به سفارشات مقام معظم رهبری در مورد پژوهش متذکر شد: افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه تولید و تعدیل قیمت برای مصرف‌کننده از جمله فواید و مزایای تولید همراه با علم و پژوهش است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول