اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور بررسی و تبیین نقش زنان

همایش نقش زن در تولید ملی در قروه برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش نقش زن در تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی به منظور بررسی و تبیین نقش زنان در سالن شهید مطهری قروه برگزار شد.

همایش نقش زن در تولید ملی در قروه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، رئیس حوزه علمیه امام صادق(ع) قروه پیش از ظهر امروز در این همایش با بیان اینکه زن رکن زندگی و تدوام‌بخش حیات بشری در هر جامعه‌ای است که دو نقش مهم همسری و مادری را ایفا می‌کند، گفت: بسیاری از اقوام و ملل جهان دیدگاه مناسبی نسبت به زنان ندارند، اما اسلام برای بانوان مقام و منزلت والا و ارزشمندی قائل است.

حجت‌الاسلام محمود فیض‌نسب با اشاره به اینکه بانوان در سال نامگذاری شده به تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، نقش مهمی در فرهنگ‌سازی مصرف کالای داخلی در نهاد خانواده بر عهده دارند، افزود: امروزه زن محجبه ایرانی به عنوان الگوی تمام عیار در زمینه حفظ ارزش‌های اسلامی و انسانی شناخته می‌شوند که با روی آوردن به فعالیت‌‌های تولیدی، پرورش فرزندان خلاق و کارآمد و فراهم کردن محیط مساعد در خانه برای همسر و فرزندان در افزایش کیفیت کار و تلاش بسیار موثر هستند.

وی افزایش تولید در یک کشور را موجب افزایش و رشد صادرات دانست و اظهار داشت: این افزایش منجر به رشد درآمد عمومی شده و رشد علم، صنعت و رفاه مردم را بدنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام فیض‌نسب تصریح کرد: زنان نقش مهم دیگری در حمایت از کار و سرمایه ایرانی دارند و آن خریداری کالاهای ایرانی است که با این کار چرخ‌های اقتصادی کشور را به حرکت در می‌آورند و یک گام در جهت اعتلا و سربلندی ایران اسلامی برمی‌دارند.

وی یادآور شد: افزایش تولید در یک کشور موجب افزایش و رشد صادرات می‌شود و خود این افزایش سبب رشد درآمد عمومی شده و در نتیجه رشد علم، صنعت و رفاه مردم را در پی خواهد داشت.

رئیس حوزه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: نیروی انسانی در تولید ملی مهم و تاثیر‌گذار است و استفاده از نیروی انسانی متخصص و ماهر سبب افزایش تولید موثر بوده از این رو زنان می‌توانند پیشتاز حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی باشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از معیارهای توسعه یافتگی تولید ملی است، تصریح کرد:  تولید یعنی رونق بخشیدن به حرکت توسعه پایدار، گام برداشتن در مسیر خودکفایی، استقلال و آبادانی که در نهایت به شکوفایی و پویایی اقتصاد و کشور منجر می‌شود.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول