اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

خودکفایی در تولید ملی وابسته به مجاهدت دانشگاه‌هاست

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: خودکفایی در عرصه تولید ملی نیازمند پشتوانه عظیم نیروی انسانی است که دانشگاه‌ها تربیت کننده آن هستند.

خودکفایی در تولید ملی وابسته به مجاهدت دانشگاه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود گنجی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح نمایشگاه دست‌ها و نقش‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: در سالی که رهبر معظم انقلاب به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کرده است محوریت موضوع که همان تربیت نیروی انسانی در اختیار تولید ملی است نباید مورد غفلت قرار گیرد چرا که شایسته‌ترین تصویر از خوداتکائی کشور به دست هنرمندانه جوانان ما اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه در عصر معاصر کشورهای مقتدر در سه مولفه اقتصاد، امنیت و فرهنگ داعیه‌دار هستند بیان داشت: نباید از این قافله عقب بمانیم چرا که رکن اقتصادی در تقویت مولفه‌های امنیت و توسعه فرهنگ نیز بی‌تاثیر نخواهد بود.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به جهاد بی‌نظیر علمی در کشور نیز اشاره کرد و افزود: اگر علم و مهارت را دو بال رسیدن به خودکفایی اقتصادی بدانیم کشور ما به چنان قدرتی می‌رسد که هرگز اظهار نیاز و دست تقاضا به دیگر دول باز نمی‌کند.

گنجی در ادامه سخنان خود از تحرک و توسعه علمی به عنوان شاخص پیشرفت حقیقی یاد کرد و گفت: در حالی که کشورمان در سال‌های اخیر غنای علمی یافته است ولی همچنان در تبدیل علم به عمل و مهارت به کارآیی مشکلاتی وجود دارد که کاربردی کردن این رشته‌ها در این زمینه می‌تواند حلال مشکلات باشد.

 

اردبیل صاحب دانشکده هنر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت و جایگاه هنر به عنوان یک قدرت نرم در بیان بسیاری از مفاهیم و پیام مشترک انسان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: زبان هنر زبان لطیف و قابل انعطاف در رسیدن به نقطه ارج‌مداری است.

گنجی از تاسیس دانشکده هنر در حمایت از فعالان این حوزه خبر داد و اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا دانشکده هنر در استان اردبیل در آینده نزدیک راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نمایشگاه دست‌ها و نقش‌ها توسط دانشجویان عضو کانون صنایع دستی و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در راستای حمایت از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی دایر شده است.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول