اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صدا و سیمای استان کرمانشاه:

خرمشهر نماد مظلومیت و حقانیت ایران است

خبرگزاری فارس: رئیس صدا و سیمای استان کرمانشاه گفت: خرمشهر نماد مظلومیت و حقانیت ایران است، ملت ایران با دست خالی در برابر رژیم بعثی عراق حماسه خلق کرد.

خرمشهر نماد مظلومیت و حقانیت ایران است

هادی شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به برنامه‌های سالروز فتح خرمشهر که از سوی صدا و سیمای مرکز کرمانشاه برای علاقه‌مندان پخش خواهد شد اظهار کرد: در سالروز فتح خرمشهر‌، البته از چند روز مانده به این روز غرور‌آفرین شبکه زاگرس در بخش‌های صدا‌، سیما و خبر برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده است.

شریفی ادامه داد: در معاونت صدا دو برنامه به‌صورت ویژه برای این روز تدارک دیده شده است‌.

وی با اشاره به برنامه گفت‌وگو رادیوی استانی کرمانشاه افزود: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به مدت 55 دقیقه مهمان ویژه این برنامه خواهد بود و برنامه مدرسه عشق، به‌صورت ویژه به مدت 20 دقیقه به عملیات آزاد‌سازی خرمشهر خواهد پرداخت.

وی موضوع برنامه صبح‌بخیر رادیو را به مناسبت این روز خجسته که نماد ایثار‌، از جان گذشتگی و فداکاری حماسه‌آفرینان دفاع مقدس است‌، " فداکاری در زندگی " بیان کرد.

رئیس صدا و سیمای استان کرمانشاه با بیان اینکه در مقدمه همه برنامه‌های صدا به فتح خرمشهر اشاره خواهد شد ادامه داد: با بخش سرودها و پیام‌های ویژه‌، این ایام گرامی داشته می‌شود.

وی گفت: در معاونت سیما از ساعات اولیه صبح و در برنامه سلام کرمانشاه روز مقاومت یادآوری خواهد شد و مهمان ویژه‌ای به این برنامه دعوت می‌شود.

شریفی افزود: برنامه‌های شجره طیبه و گفت‌وگو نیز به طور کامل‌، خاص این مناسبت تهیه و پخش خواهد شد.

 وی گفت: در برنامه ورزشی و گزارش ورزشی‌، از مسابقات ورزشی ویژه این روز به‌خصوص فوتسال، گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر برنامه‌هایی ضبط و پخش خواهد شد.

همچنین با پخش سرودها و تصاویر آرشیوی از آن دوران شکوهمند‌، و نیز پخش زیر‌نویس‌هایی از سخنان امام راحل ( ره)‌، مقام معظم رهبری‌، شهدای گمنام دفاع مقدس مرتبط با این رویداد حماسی خاطرات شیرین آن ایام را زنده خواهیم کرد.

وی با اشاره به پخش خبر، گزارش، تفسیر بخش پوششی برای برنامه‌های روز مقاومت افزود: معاونت اطلاعات و اخبار مرکز علاوه بر پخش گزارش‌های خبری آرشیوی از آن دوران‌، تفاسیر و بخش‌های خبری را به این رویداد اختصاص خواهد داد و از تمامی مراسم و برنامه‌های بزرگداشت این ایام در سطح استان خبر‌، تصویر و گزارش تهیه و پخش خواهد کرد.

شریفی با اشاره به اینکه  توسط سازمان‌ها و ادارات استان برنامه‌ای برای سوم خرداد در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: تا این لحظه خبر رسیده است که به همت سپاه نبی‌اکرم (ص) به منظور بزرگداشت حماسه فتح خرمشهر کوهنوردان به قله یخچال همدان صعود خواهند کرد که معاونت و اخبار مرکز‌، این رویداد را تحت پوشش خبری قرار خواهد داد.

همچنین از سوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و با همکاری سایر ادارات و سازمان‌ها و نیروهای مسلح نخستین نمایشگاه تخصصی اسناد دفاع مقدس از یکم تا پنجم خرداد‌ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: از سوم تا پنجم خرداد‌، با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی، اردوی سراسری راهیان نور ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در مناطق عملیاتی غرب کشور بر‌پا خواهد شد که از این مراسم و برنامه‌ها نیز خبر و گزارش خبری تهیه به نحو مقتضی پخش خواهد شد.

*سوم خرداد یکی از فرازهای اصلی تاریخ ایران است

 رئیس صدا و سیمای استان کرمانشاه  با اشاره به عملکرد صدا و سیما استان برای زنده نگه‌داشتن روز مقاومت دوران دفاع مقدس گفت: سوم خرداد یکی از فرازهای اصلی تاریخ ایران است و حماسه آزاد‌سازی خرمشهر در این دوران پر‌افتخار‌، یک نقطه عطف است و ما اگر بخواهیم روحیات انقلابی و ارزش‌ها را به بهترین وجه زنده نگهداریم باید این روز را مورد تجلیل قرار دهیم.

 وی خرمشهر را نمادی از مظلومیت و حقانیت ملت ایران دانست و ادامه داد:  این حقانیت به معنای واقعی کلمه است چرا که ایران با دست خالی‌، بدون نیروهای متخصص وبدون امکانات اولیه جنگ توانست در برابر ارتش تا بن دندان مسلح رژیم بعثی عراق یک حماسه مقاومت و مظلومیت خلق کند و نصرت‌الهی که در لحظه‌لحظه آزاد سازی خرمشهر مشهود است صحنه این حماسه را تقدیس بخشیده است.

شریفی تصریح کرد: ما باید به خرمشهر‌، عملیات بیت‌المقدس‌، جانبازان و خانواده‌های شهدایی که همه چیز خود را در راه خدا انفاق کردند افتخار کنیم‌، که اگر خود قدردان آن حماسه‌ها نباشیم  و آن خاطرات را یادآوری نکنیم‌، تاریخ آنها را به فراموشی خواهد سپرد.

*حماسه‌های بزرگ ایران را برای نسل سوم و چهارم زنده کنیم

 وی ادامه داد: امروز مفاهیمی همچون میدان مین‌، نیزار، سرمای کردستان، گرمای خوزستان، کربلای 5، شلمچه و طلائیه و... برای نسل سوم و چهارم انقلاب چندان قابل لمس نیست و این بر ذمه ماست که توجه نسل امروز را به حماسه‌های خلق شده در دوران دفاع مقدس جلب کنیم تا نسل امروز و آینده بدانند که سرزمین ما میراث‌دار چه حماسه‌های بزرگ و چه غیورمردانی است و پاسداری از این میراث محدود به یک دوره و زمان و لباس مشخص نیست و تا آخر متعلق به همه ایرانیان است‌.

 شریفی در پایان گفت: برنامه‌ریزان و برنامه‌سازان صدا و سیمای کرمانشاه با این تفکر و با این تعصب در این ایام در هر زمان‌، فراتر از توان و بضاعت مادی خود خواهند کوشید وظیفه خود را نسبت به امام‌، آرمان‌های شهدا، میهن سرافرازشان ادا کنند.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول