اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دوران دفاع مقدس:

مردم مهمترین عامل آزادسازی خرمشهر بودند

خبرگزاری فارس: یکی از فرمانده دوران دفاع مقدس مهم‌ترین عامل آزادسازی خرمشهر را حضور نیروهای مردمی و اقشار مختلف عنوان کرد.

مردم مهمترین عامل آزادسازی خرمشهر بودند

 امیرعلی احمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: ‌منطقه خوزستان به عنوان منطقه‌ای حیاتی و استراتژیک برای رژیم بعثی عراق بود که برای نگهداشت آن از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در سوم خرداد با هماهنگی همه نیروهای ارتش، سپاه و بسیج وارد عملیات بیت‌المقدس شدند، افزود: این عملیات منجر به آزادسازی بخش اعظمی از مناطق اشغالی شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: عملیات بیت‌المقدس از عملیات‌های پیچیده و سخت بود که از نظر نظامی مشکلات خاص خود را داشت.

وی با بیان اینکه سنگرهای زیرزمینی و خاکی دشمن در این منطقه به قدری وسیع بود که هیچ قدرتی امکان نفوذ به این استحکامات را نداشت، یادآور شد: رزمندگان اسلام با انجام چند مرحله شناسایی با طراحی عملیات بیت‌المقدس در مقابل ارتشی که همه دنیا پشتیبان آن بود، ایستادگی کرده و موجب آزادسازی خرمشهر شدند.

احمدی با بیان اینکه رزمندگان در این عملیات از چندین نقطه وارد شدند، افزود: عملیات از نقطه‌های مختلف آغاز و منجر به آزادسازی خرمشهر شد.

وی مهم‌ترین عامل آزادسازی خرمشهر را حضور نیروهای مردمی و اقشار مختلف عنوان کرد و افزود: مردم در یگان‌های مختلف ارتش و سپاه و نیروی بسیج در جبهه حضور یافته و تا آخرین قطره خون خود از سرزمین اسلامی دفاع کردند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس توکل به قدرت و امدادهای خداوند متعال و حضور اقشار مختلف مردم را از دلایل پیروزی در این عملیات دانست و گفت:‌ نتیجه این حضور مطرح‌شدن قدرت نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی بود.

وی با بیان اینکه حاصل این عملیات اسیر شدن 19 هزار نفر از نیروهای کشورهای مختلف بود، افزود: اراده و ایمان خالصانه رزمندگان اسلام موجب کسب چنین افتخاری شد.

احمدی با اشاره به کمک‌های مردمی در پشتیبانی جنگ تصریح کرد: پشتیبانی معنوی، تدارکاتی و مادی مردم موجب ادامه روند جنگ و پیروزی آن در مقطع حساس نظام جمهوری اسلامی شد.

وی با اشاره به شادی و سرور رزمندگان پس از آزادسازی خرمشهر یادآور شد: نیروهای پشتیبان این عملیات لحظه شماری می‌کردند تا به وجود آنها نیاز شده و وارد جنگ شوند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول