اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل سیاسی:

پایان جنگ پس از فتح خرمشهر منطقی نبود

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی اعتقاد دارد: پایان جنگ پس از فتح خرمشهر منطقی نبود و باید روند پیروزی‏های جمهوری اسلامی ایران ادامه می‏یافت.

پایان جنگ پس از فتح خرمشهر منطقی نبود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، سیدتقی حسینی امشب در جلسه صالحین اصناف شاهرود اظهار داشت: سوم خرداد ماه 1361 همواره در تاریخ کشور ایران اسلامى یادآور ایثارگرى‏ها، رشادت‏ها و حماسه‏هاى پرشور و فراموش‏نشدنى رزمندگان و امت شهیدپرور ایران اسلامی است.

وی گفت: خرمشهر شهر خون و قیام، سمبل مقاومت و ایثار در دفاع مقدس به شمار مى‏رود و این شهر نمونه بیش از یک ماه مقاومت مظلومانه بزرگ مردانى است که مفاهیم ایثار و جهاد و شهادت را به بالاترین درجه رساندند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: عملیات بیت‏المقدس و فتح خرمشهر به لحاظ نتایج چشمگیر سیاسى و نظامى‏ و تأثیرات آن بر روند تحولات جنگ و اوضاع بین‏المللى و منطقه‏اى، در تاریخ جنگ تحمیلى از اهمیت و ارزش بسیار بالایى برخوردار است.

وی با بیان اینکه با پیروزى رزمندگان اسلام در این عملیات، بینش و قضاوت محافل بین‏المللى نسبت به توانمندی‏هاى جمهورى اسلامى ایران در دفاع از تمامیت ارضى خود تغییر مثبت کرد، گفت: از ویژگی‏هاى عملیات بیت‏المقدس در مقایسه با سایر عملیات، کثرت تلفات و مقدار خسارات وارده بر ارتش عراق است.

حسینی خاطرنشان کرد: در این عملیات حدود 19 هزار نفر از نیروهاى عراقى به اسارت درآمدند و بیش از 16 هزار نفر کشته و مجروح شدند و حداقل دو لشکر پیاده و زرهى عراق منهدم شد.

وی افزود: در عملیات بیت‏المقدس بخش عظیمی از سرزمین ایران اسلامى به یارى خداوند منان و با ایثار و از خودگذشتگى رزمندگان دلیر ارتش، سپاه و بسیج مردمى و مساعدت تمامى نهادها و اقشار مردم، از دشمن متجاوز باز پس گرفته شد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: خرمشهر مظهر مظلومیت و مقاومت تاریخ در آرزوى رزمندگان اسلام و کعبه دل‏ها شد.

وی گفت: یک سنت تاریخى وجود دارد که همواره پس از خاتمه یک حادثه به دلیل روشن بودن نتایج و عواقب آن سئوالاتى مطرح مى‏شود که پاسخ به آنها در زمان وقوع حادثه مشکل است، اما پس از خاتمه آن، سئوالات آسان به ذهن رسوخ مى‏کنند؛ در مورد ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر نیز همین گونه است.

حسینی افزود: پس از خاتمه عملیات بیت‏المقدس، جمهورى اسلامى ایران در برترى چشم‏گیرى از قدرت رزمى نسبت به عراق بود، در عین حال دشمن در پی وقت‏کشی و تجدید قوای ارتش بعثی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی بود.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: ضمن اینکه هنوز بخشی از خاک ایران اسلامی در اختیار ارتش بعث بود و زمزمه آتش‏بس بدون عقب‏نشینی و واگذاری سرزمین، معقول به نظر نمی‏رسید.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول