اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع):

بیداری جهان اسلام ثمره فتح خرمشهر است

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) گفت: برکات فتح خرمشهر امروز در بیداری جهان اسلام دیده می‌شود چرا که این فتح ثابت کرد خون بر شمشیر پیروز است.

بیداری جهان اسلام ثمره فتح خرمشهر است

مهدی رضویان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر ابراز داشت: پس از ایجاد تحول در نظام مدیریتی جمهوری اسلامی در جنگ، تعامل نیروهای سپاه، بسیج و ارتش شکل گرفت و عملیات‌ها یکی پس از دیگری بروز و ظهور پیدا کرد.

وی ادامه داد: پس از شکستن محاصره آبادان و عملیات فتح‌المبین که در آن قسمتی از میهنمان آزاد شد، عملیات بیت‌المقدس برای آزاد ساختن خرمشهر سازماندهی شد.

مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) افزود: این عملیات در فرصتی کمتر از یک ماه با برنامه‌ریزی، هدایت، ایثار و خلوص نیروهای نظامی و بسیجی در دهم اردیبهشت 61 آغاز شد.

وی خاطر نشان کرد: پس از حدود 24 روز رزم شبانه‌روزی و جنگ مداوم در صحرای گرم و هموار خوزستان، خرمشهر به دست دلاوران سپاه، ارتش و بسیج جمهوری اسلامی ایران فتح شد.

رضویان با اشاره به اینکه این فتح در تاریخ جنگ‌های دنیا بسیار بی‌نظیر بود افزود: بسیاری از دشمنان از این اتفاق سردرگم شده و این فتح موجب تعجب مردم در سراسر جهان شد.

وی گفت: دشمنان با ساز و کار نظامی کامل و آمادگی که داشتند، پیش‌بینی می‌کردند این جنگ پیروزی بسیار برق‌آسایی را برایشان رقم خواهد زد و طومار نظام را در هم خواهد پیچید.

مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) اضافه کرد: اما مقاومت جانانه جوانان ما در مناطق مرزی و به خصوص در داخل خرمشهر 34 روز آنان را پشت دروازه‌های خرمشهر معطل کرد و در نهایت با به کارگیری نیروهای تقویت شده گسترده موفق شدند خرمشهر را تصرف کنند.

وی ادامه داد: دشمن در ابتدا حدود دو گروهان و یک گردان را برای عبور از خرمشهر در نظر گرفته بود اما در نهایت ناچار شد دو لشکر را برای این منظور به این شهر وارد کند.

رضویان افزود: رزمندگان ما در شرایطی که عراقی‌ها خرمشهر را به دژی تسخیرناپذیر تبدیل کرده و از تمام ابزارها برای غیرقابل نفوذ کردن این شهر استفاده کرده بودند، با رشادت و ایثارگری توانستند این شهر را فتح کنند.

وی یادآور شد: رزمندگان ما پس از 24 روز مبارزه وقتی خرمشهر را به محاصره درآوردند که نیروهای عراقی تاب مقاومت بیش از 48 ساعت را نداشتند و آن نیروهای گسترده و عظیم در برابر شهادت‌طلبی رزمندگان ما تسلیم شدند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه قریب به 19 هزار نفر از ارتش بعثی در جریان آزادسازی خرمشهر توسط رزمندگان ایرانی به اسارت درآمدند گفت: صحنه‌های حین و پس از این عملیات صحنه‌های بسیار بی‌نظیری بود که حکایت از پیروزی لشکریان حق بر باطل داشت.

وی خاطر نشان کرد: فتح خرمشهر عنایت خداوند بود و نشان داد که اگر ایمان، اراده، ایثار و فداکاری همراه با برنامه‌ریزی‌های درست صورت بگیرد به طور قطع پیروزی به دست خواهد آمد.

وی افزود: سوم خرداد نشان داد خون بر شمشیر پیروز است و یک ملت با حداقل امکانات اما با ایمان و توکل به خدا می‌توانند پیروز باشند.

مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) ابراز داشت: عراق با پشتیبانی تمام کشورها‌ی دنیا از شرق و غرب و حمایت 34 کشور که تجهیزات نظامی را به طور مستقیم وارد خاک این کشور می‌کردند، نتوانست در برابر کشوری که تازه انقلاب کرده پیروز شود و حتی یک وجب از خاک کشور را به تصرف دربیاورد.

وی افزود: امروز انقلاب اسلامی با برکاتی که از دفاع مقدس به دست آورده توانسته در شرق و غرب عالم تاثیرگذار باشد.

رضویان گفت: پیشرفتی که انقلاب اسلامی در اوج محاصره‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی پیدا کرد، سبب عزت و سربلندی ملت ایران شده است.

وی ادامه داد: امروز نیز دشمنان به دنبال استحاله انقلاب با روش‌هایی مانند تهدید، تطمیع و ارعاب هستند اما با تکیه بر اصول انقلاب اسلامی و استفاده از روش‌هایی که از امام خمینی(ره) به یادگار مانده است، این انقلاب می‌تواند راه خود را مانند گذشته پیروزمندانه ادامه دهد.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول