اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی خبر داد

رونمایی از "رهایی" همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با تشریح برنامه‌های سوم خرداد گفت: به همین مناسبت کتاب "رهایی" که شرح خاطرات رزمندگان استان است رونمایی می‌شود.

رونمایی از "رهایی" همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن مجنونی عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت تشریح برنامه‌های سالگرد آزادسازی خرمشهر برگزاری شد با گرامیداشت سی‌امین سالگرد این عملیات غرورآفرین یاد و نام شهدای این عملیات را گرامی داشت.

وی اظهار داشت:‌ با وجود ضعف‌هایی که رزمندگان اسلام در دو سال اولیه جنگ به دلیل موقعیت ویژه کشور داشتند اما پیروزی در این عملیات تمامی معادلات نظامی دشمنان را به هم ریخت و سبب دلگرمی و امید برای رزمندگان اسلام شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امام خمینی (ره) اخلاص و ایمان رزمندگان را عامل اصلی فتح خرمشهر عنوان کردند، گفت: این سخن امام(ره) که خرمشهر را خدا آزاد کرد سبب تقویت ایمان و اخلاص رزمندگان و مقدمه‌ساز پیروزی‌های بعدی در طول جنگ شد.

مجنونی از تشکیل ستاد گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در استانداری خبر داد و افزود: هفت کمیته شامل کمیته دانشگاه، بانوان، آموزش و پرورش، فرهنگی و هنری، نیروهای نظامی و تبلیغات در زیرگروه این ستاد تشکیل شدند و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

*تشریح برنامه‌های گرامیداشت سوم خردادماه

وی به تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این روز پرداخت و گفت: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی در پادگان امام رضا (ع) ارتش در روز سوم خردادماه آغازگر این مراسمات است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی ادامه داد: برگزاری یادواره شهدای فتح خرمشهر در دانشگاه پیام‌نور بیرجند، برنامه سخنرانی سردار مرتضی قربانی از فرماندهان این عملیات در شهرستان قاین و برگزاری مراسم بزرگداشت در مسجد امام حسین (ع) بیرجند از دیگر برنامه‌های شاخص برای گرامیداشت این روز است.

مجنونی از برگزاری جشن‌هایی در پارک آزادگان و توحید بیرجند با حضور رزمندگان دفاع مقدس خبر داد.

وی به بیان جزئیاتی از این عملیات پرداخت و گفت: این عملیات از 10 اردیبهشت‌ماه آغاز شد و به مدت 25 روز ادامه داشت که در تاریخ سوم خردادماه رزمندگان اسلام با آزادسازی 6 هزار کیلومتراز سرزمین ایران به پیروزی رسیدند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول