اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سوم خرداد

قبور شهدای آزادسازی خرمشهر تویسرکان گلباران می‌شو‌د

خبرگزاری فارس: قبور شهدای عملیات بیت‌المقدس شهرستان تویسرکان در سالروز فتح خرمشهر گلباران و عطرافشانی می‌شوند.

قبور شهدای آزادسازی خرمشهر تویسرکان گلباران می‌شو‌د

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و به منظور تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) و شهدا، قبور شهیدان عملیات بیت‌المقدس چنگیز ترکمان، حسن نانکلی فرزند(روح‌الله) و منوچهر نادری همزمان با سراسر کشور روز سوم خرداد با حضور مسئولان شهرستان و خانواده شهدا غبارروبی، گلباران و عطرافشانی می‌شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، آزادسازی خرمشهر را آئینه تمام‌نمای رشادت‌ها و از خودگذشتگی رزمندگان در مدت هشت سال دفاع مقدس خواند و اظهار داشت: سوم خرداد مهمترین و تأثیرگذارترین رخداد در تاریخ جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود به همین منظور این روز به عنوان روز ملی ایثار، مقاومت و پیروزی نامگذاری شده است.

محمد داوری با استناد به سخن تاریخی امام راحل با مضمون " خدا خرمشهر را آزاد کرد" اذعان داشت: ایمان به خدا، انسجام و وحدت کلمه همه اقشار مردم ایران عناصر کلیدی و اثرگذار در پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس در مقابله با دشمنان و خلق حماسه ماندگار سوم خرداد 61 بود.

وی تصریح کرد: اقتدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف جهانی مرهون دلاوری و جوانمردی‌های شهیدان است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان فتح خرمشهر را برگ زرینی در کارنامه درخشان مقاومت مردم ایران دانست و بیان داشت: ملت ما با پیروزی در برابر حزب بعث عراق در خرمشهر بر جهانیان ثابت کرد که انقلاب اسلامی در راستای تحقق شعار نه شرقی و نه غربی فقط حکومت اسلامی گام برداشتند.

وی اضافه کرد: فتح خرمشهر در آغاز جنگ هشت ساله عراق علیه ایران مهر تأییدی بر خواسته واقعی مردم بر برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.

داوری در ادامه با اشاره به اینکه گلزار شهدای روستای گل‌آباد واقع در حرم امامزاده ناصر(ع) روز سوم خرداد غبارروبی می‌شود، خاطر نشان شد: قبور شهیدان شهرستان تویسرکان آزادسازی خرمشهر چنگیز ترکمان، حسن نانکلی فرزند(روح‌الله) و منوچهر نادری به مناسبت سالروز حماسه خرمشهر گلباران می‌شوند.

وی یکی از برنامه‌های این روز را دیدار با پاسدار "هادی مهرزاد" جانباز 50 درصد عملیات بیت‌المقدس عنوان کرد و یادآور شد: همایش کوهپیمایی به منظور پاسداشت یاد و خاطره شهدای فتح خرمشهر صبح جمعه ششم خرداد ماه با حضور تیم 60 نفری کوهنوردان جانباز با هدف صعود ارتفاعات " بید مهم"  از محل اداره بنیاد شهید شهرستان تویسرکان آغاز خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان در پایان گفت: برپایی آیین جشن آزادسازی خرمشهر در محل حسینیه شهید ذبیح‌الله عبدالمالکی شهرک قائم تویسرکان و سرکشی از خانواده‌های شهدا از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید شهرستان تویسرکان در این روز است.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول