اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد:

بازگویی عظمت فتح خرمشهر برای نسل امروز یک وظیفه ملی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد گفت: بازگو کردن عظمت عملیات فتح خرمشهر این روزها، برای جوانان نسل امروز یک وظیفه ملی است که باید به آن عمل کرد.

بازگویی عظمت فتح خرمشهر برای نسل امروز یک وظیفه ملی است

هدایت بنی‌فاطمه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد ضمن تشریح ویژه برنامه‌های سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر در استان یزد اظهار داشت: اهمیت عملیات بیت‌المقدس جنبه‌های مختلف دارد زیرا خرمشهر قبل از جنگ تحمیلی بزرگ‌ترین بندر تجاری خاورمیانه بوده که در آن 14 اسکله وجود داشت و نباید فراموش کنیم که اشغال خرمشهر برای سومین بار بود که در طول تاریخ اتفاق می‌افتاد و هر بار به دست اجانب به اسارت درآمده بود.

وی ادامه داد: آزادی خرمشهر برای جمهوری اسلامی بسیار حائز اهمیت بود زیرا ما با فتح خرمشهر می‌توانستیم حرف جدی خود را با دنیا مطرح کنیم زیرا در پشت داستان اشغال خرمشهر تمام استکبار قرار گرفته بود و آزادسازی خرمشهر و شکست دشمن بعثی در آن زمان نقطه عطفی برای جمهوری اسلامی بود.

بنی‌فاطمه عنوان کرد: می‌بینیم که حرف و تعامل دنیا با جمهوری اسلامی پس از فتح خرمشهر فرق کرد بر همین اساس برای جمهوری اسلامی آزادسازی خرمشهر بسیار با اهمیت بود و خود عملیات هم بسیار غرورآفرین به اجرا درآمد.

بنی‌فاطمه افزود: رزمندگان و فرماندهان تمامی تلاش و توان خود را به کار گرفتند که هم خرمشهر را آزاد کنند و هم بصره را مورد تهدید قرار دهند که با یاری خداوند و با آزادسازی خرمشهر این اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به آیه‌ای از سوره بقره بیان کرد: در سوره بقره داریم که یهود و نصارا به هیچ وجه از ما راضی نیستند تا ما را به دین خود درآورده یا ما تابع آنها شویم، جنگ تحمیلی هم به همین سبب بر ما تحمیل شد چراکه انقلاب اسلامی همه گزینه‌های استکبار برای مقابله با جمهوری اسلامی را به هم زده بود بر این اساس دشمن برای مسلط شدن بر ما جنگ تحمیلی را آغاز کرد.

بنی‌فاطمه گفت: دفاع ما در آن دوران یک دفاع اعتقادی بود و ما بر اساس معیارهای دینی و الهی جنگ را ادامه می‌دادیم و شاهد بودیم حضرت امام (ره) بر اساس مبانی اعتقادی جنگ را مدیریت می‌کردند به همین دلیل وقتی خرمشهر آزاد می‌شود، حضرت امام (ره) به رزمندگان اسلام می‌فرمایند "حضرت بقیة‌الله (عج) از شما تشکر می‌کنند".

وی ادامه داد: وقتی ما اینگونه به دفاع مقدس و به ویژه عملیات آزادسازی خرمشهر نگاه می‌کنیم در می‌یابیم جنگ ما یک جنگ معنوی است.

مدیرکل بنیاد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد عنوان کرد: هیچگاه فراموش نمی‌کنیم که استکبار بسیج شد تا جلوی بحث‌های اعتقادی ما را بگیرد و به همین دلیل همه رزمندگان اسلام با اعتقاد در جنگ حاضر می‌شدند و عمده‌ترین مباحثی را که در آن دوران دنبال کردند، علاوه بر مسائل رزمی، مسائل اعتقادی مانند دعا، مناجات، قرآن و ... است که به جرات می‌توان گفت این عمل از ویژگی رزمندگان ماست و در هیچ‌یک از جنگ‌هایی که در طول تاریخ بشر اتفاق افتاده است، غیر از جنگ‌های صدر اسلام و قیام امام حسین (ع) شاهد چنین اعتقاد راسخی نیستیم.

وی با اشاره به وظایف بنیاد تحت مدیریت خود گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این راستا چند ماموریت را پیگیری می‌کند که نخستین ماموریت آن حفظ ارزش‌های دفاع مقدس از طرق مختلف مانند جمع‌آوری آثار و اسناد دفاع مقدس، نشر آثار دفاع مقدس در قالب کتاب، شعر، نشریات و ... است.

وی افزود: ماموریت دوم، ایجاد موزه‌های دفاع مقدس است که با مشارکت مدیران ارشد استانی این پروژه پیشرفت خوبی داشته و امیدواریم در آینده نزدیک موزه دفاع مقدس استان نیز به بهره‌برداری برسد.

بنی‌فاطمه ادامه داد: ماموریت سوم ما جمع‌آوری اسناد شفاهی دفاع مقدس است که بیشتر به خاطرات رزمندگان برمی‌گردد که بخش قابل توجه آن جمع‌آوری و ساماندهی شده است.

وی با اشاره به نزدیکی سوم خرداد ماه بیان کرد: با توجه به جلسات و هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های استان یزد با عنوان ستاد مناسبت‌های دفاع مقدس، در تمام دستگاه‌های دولتی اعم از ادارات، کارخانجات، دانشگاه‌ها، مدارس و ... ویژه برنامه‌های سوم خرداد را شاهد خواهیم بود که به صورت گسترده برگزار خواهد شد.

بنی‌فاطمه هم‌اندیشی اساتید دو واحد دفاع مقدس با حضور آیت‌الله ناصری زیارت خانواده معظم شهدا، زیارت گلزار شهدا در سراسر استان، مراسم شهدای اطلاعات در تیپ 18 الغدیر، گردهمایی بدریون دفاع مقدس، مراسم تجلیل از خادمان شهدا و راویان راهیان نور، تجلیل از رزمندگان و حماسه‌آفرینان فتح خرمشهر، بازگویی خاطرات عملیات فتح خرمشهر برای نسل امروز و ... را از مهم برنامه‌های این روزها برشمرد.

وی تاکید کرد: با لطف خدا و همکاری مسئولان استانی تلاش می‌کنیم تا بار دیگر عظمت فتح خرمشهر را برای جوانان و نسل امروز بازگو کنیم.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول