اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌به‌مناسبت سالگرد آزادسازی خرمشهر _ 14

شاهوارپور: هویت شهدای خرمشهر شناسایی شود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: نخستین گام در برپایی کنگره ملی شهدای خرمشهر شناسایی نام و هویت شهدایی است که در سال‌های گذشته در شهرها و استان‌های مختلف دفن شده‌اند.

شاهوارپور: هویت شهدای خرمشهر شناسایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حسن شاهوارپور ظهر امروز در اجلاسیه زنان مقاومت که همزمان با یکم خردادماه و به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در سالن نمایشگاه‌های بین‌المللی منطقه آزاد اروند با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد، اظهار کرد: به‌مناسبت سالگرد آزادسازی خرمشهر باید از حضور پررنگ و فعال زنان در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس قدردانی کرد.

وی افزود: در طول هشت سال جنگ تحمیلی زنان و مردان این مرز و دیار با دستان خالی در مقابل متجاوزان بعثی و متحدانش ایستادگی کرده و با این عمل، مقاومتشان را در عرصه ملی به نمایش گذاشتند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان تصریح کرد: در نهایت نیز پیروزی سوم خرداد از آن زنان و مردانی شد که با تنها سلاحشان یعنی ایمان و اراده، مسیر پایداری و استقامت را پیمودند.

وی اضافه کرد: حاصل این پیروزی خواهران شهیدی است که در همه ابعاد در کنار مردان این دیار ایستادگی و افتخارآفرینی کردند.

شاهوارپور گفت: در نخستین کنگره ملی شهدای خرمشهر نخستین گامی که باید برداشته شود شناسایی نام و هویت شهدایی است که در سال‌های گذشته در شهرها و استان‌های مختلف دفن شده‌اند.

به گفته وی این رزمندگان در دفاع از خرمشهر، سنگر به سنگر جنگیدند و این خواهران رزمنده چه در پشت سنگر و چه در خط مقدم مردانه ایستادگی کردند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان در خصوص آماده‌سازی مقدمات اجرای کنگره ملی شهدای خرمشهر اضافه کرد: از سال گذشته مقدمات اجرایی این کنگره را مهیا و 9 کمیته را در مرکز استان برای تمهیدات لازم دایر کردیم.

وی اضافه کرد: همچنین بیش از 100 برنامه را در خرمشهر، مرکز استان خوزستان و بخشی هم به صورت ملی پخش و اجرا کردیم.

شاهوارپور در پایان از عنوان برنامه‌هایی که به‌مناسبت سالگرد آزاد سازی خرمشهر صورت گرفت یاد کرد و گفت: به‌مناسبت سوم خرداد برنامه‌های زیادی را با همکاری سایر مسئولان مربوطه انجام دادیم که از جمله آن می‌توان به اجرای برنامه‌های قرآنی بانوان کارون، دیدار با خانواده معظم شهدا، حضور در مناطق محروم به‌منظور مداوای رایگان بیماران یا حضور پزشکان بیمارستان ولی‌عصر(عج)، تئاتر خیابانی، کشتی دوستی که در روزهای آینده به سوی بصره حرکت می‌کند و رونمایی از 66 کتاب که هفت نسخه از آن متعلق به خرمشهر است، اشاره کرد.

انتهای پیام/و10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول