اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نیمه دوم سال جاری

صدور کارت هوشمند ملی کلید می‌خورد

خبرگزاری فارس: معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال گفت: با توجه به اهمیت بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در عرصه‌های گوناگون، صدور کارت هوشمند ملی از نیمه دوم سال جاری در کشور عملیاتی می‌شود.

صدور کارت هوشمند ملی کلید می‌خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حمید پارسایی عصر امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای سفرهای دولت در غرفه زیر مجموعه وزارت کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر این طرح به صورت آزمایشی در استان قم اجرایی شده است، اظهار داشت: بر این اساس در نظر داریم این طرح را نیز از این استان کلید بزنیم.

وی با اشاره به اینکه صدور کارت هوشمند ملی یکی از پروژه‌های بزرگ دولت بود که در دستور کار دولت نهم قرار گرفت، ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان اقداماتی نظیر معرفی فرد در فضای مجازی از طریق امضای الکترونیکی، ارتقای امنیت، طرح استعلام الکترونیکی و جلوگیری از جعل مدرک شناسایی را عملیاتی کرد.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال با اشاره به اهمیت توسعه و توزیع وب سرویس این طرح در سال جاری اظهار داشت: تاکنون 70 دستگاه اعم از وزارتخانه، سازمان‌ها، نهادها و بانک‌ها با اجرای این طرح و متصل شدن به پایگاه آمار جمعیتی این سازمان می‌توانند به اطلاعات افراد دسترسی پیدا کنند.

پارسایی گفت: این سازمان امکان فراهم کردن شرایط را برای تمام پیشخوان‌های دولت که در حال خدمات رسانی به مردم هستند، دارد.

وی در ارتباط با اولویت‌های اجرای این طرح گفت: براساس مصوبه شورای عالی اداری، خانواده‌های ایثارگران در اولویت قرار دارند.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال با اشاره به دستاوردهای سفرهای استانی دولت گفت: آنچه که مسلم است با شتاب گرفتن توزیع امکانات در دولت نهم و دهم از مهاجرت جمعیت از شهرهای بزرگ به کوچک و از روستاها به شهرها جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول