اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر کشور اعلام کرد:

کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک

خبرگزاری فارس: معاون وزیر کشور گفت: کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک خواهد بود.

کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد ناظمی‌اردکانی پیش از ظهر امروز در شورای استانی ثبت احوال همدان، با بیان اینکه سازمان ثبت احوال کشور، سازمانی حاکمیتی و زیرساختی است، اظهار داشت: ثبت احوال از جمله سازمان‌هایی است که بیشترین مراجعه‌کننده را دارد و در حال حاضر نیز شرایط نوین‌سازی را در راستای خدمت‌رسانی هر چه بیشتر و بهتر به جمهوری اسلامی ایران میگذراند.
وی با اشاره به تدوین برنامه‌های راهبردی در سازمان ثبت احوال کشور، تصریح کرد: این برنامه‌های به تبع در برش استانی و شهرستانی نیز مورد توجه است چرا که امر مورد توجه در این سازمان استفاده از دانش و فناوری روز در راستای خدمت‌رسانی است.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه در سازمان ثبت احوال کشور بر اساس جذب آموزه‌های نوین، دو هدف کلان مورد توجه قرار گرفته است، ایجاد پایگاه شناسایی ایرانیان را هدف کلان نخست این سازمان دانست و افزود: مقدمات این مهم با فناو‌ری‌های توسعه‌ای در پایگاه‌های جمعیتی کشور در حال انجام است.
وی با اشاره به ماده 40 قانون خدمات کشوری نیز ابراز داشت: امیدوار هستیم تا پایان سال جاری بتوانیم در پایگاه‌های جمعیتی کشور، اطلاعات خانوار را با حتی دو نسل اطلاعات نسبی و سببی را برای نخستین بار در کشور داشته باشیم.
ناظمی اردکانی تصریح کرد: هدف کلان دومی که در سازمان ثبت احوال کشور دنبال می‌شود، تبدیل این سازمان به سازمانی الکترونیک است تا بر این اساس مراجعه حضوری مردم کاهش یابد اگر چه در حال حاضر بخشی از خدمات این سازمان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه سازمان ثبت احوال کشور دارای سه وظیفه محوری و اساسی است، به وظیفه ثبت وقایع چهارگانه و مهاجرت اشاره کرد و گفت: از سال گذشته مقدمات ثبت مهاجرت‌ها آماده شده و در سال جاری و سال آینده نیز امیدواریم امکان ثبت گزارش‌های مهاجرت درون‌شهری، برون‌شهری و خارج از کشور را به خوبی داشته باشیم.
معاون وزیر کشور، صدور و اتقان اسناد هویتی را برای ایرانیان داخل و خارج از کشور، مأموریت دوم این سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: تولید و نشر آمار و اطلاعات جمعیتی نیز سومین وظیفه محوری سازمان ثبت اسناد است که تلاش ما بر این است که برای هر یک از وظایف تعیین شده، ساز و کار مناسبی نیز اتخاذ شود تا مأموریت‌ها سهل و مطمئن انجام شوند.
وی با بیان اینکه ثبت اسناد توسط پیشخوان‌های دولتی ثبت انجام می‌شود، یادآور شد: سال گذشته ظرفیتی ایجاد شد که این امر توسط پیشخوان‌های غیر دولتی نیز انجام پذیرد که بر این اساس بالغ بر 80 پیشخوان دولت تأیید صلاحیت شد و در حال حاضر با کمترین مشکل شاهد افزایش پیشخوان‌ها هستیم و امیدواریم پیشخوان‌های بخش غیر دولتی به صورت گسترده‌تر ارائه خدمت کنند.
ناظمی‌اردکانی در خصوص اتقان اسناد هویتی نیز بیان کرد: تدابیر بسیار مناسبی از سال گذشته به کمک استانداران به ویژه در رابطه با مکانیزه کردن شناسنامه‌ها انجام شد که بر این اساس از نگاه ما امکان جعل آنها به صفر نزدیک است.
وی ادامه داد: جایگزین کارت هوشمند ملی را نیز داریم که این کارت با کاربری‌های متعدد و چندگانه با استفاده از فناوری‌های نوین ساخته شده که بر این اساس امکان جعل آن به صفر نزدیک خواهد بود.
رئیس ثبت احوال کشور با بیان اینکه کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک خواهد بود، متذکر شد: امیدوار هستیم با توجه به نرم‌افزارهایی که برای کاربردی کردن آن پیش‌بینی شده در پایگاه داده‌های اطلاعاتی که در دستگاه‌های مختلف ایجاد می‌شود، بتوان از طریق این کارت اطلاعات مورد نیاز را از پایگاه‌ها دریافت کرد.
وی با بیان اینکه در راستای الکترونیکی کردن همه اسناد موجود در ثبت احوال کشور گام برمیداریم، تصریح کرد: بالغ بر 120 میلیون سند در این سازمان در اختیار داریم که بالغ بر 100 میلیون این اسناد مربوط به سند ولادت و 20 میلیون نیز سند فوت است و تقریباً در همه استا‌ن‌های کشور کار الکترونیکی کردن اسناد اواخر سال گذشته آغاز شده است.
ناظمی اردکانی با بیان اینکه تا دو سال آینده همه اسناد سازمان ثبت احوال الکترونیکی می‌شود، عنوان کرد: سازمان ثبت احوال کشور، جزو نخستین سازمان‌هایی خواهد بود که همه اسناد آن به صورت الکترونیک سامان داده شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی با تأکید بر لزوم ترویج کار با شماره ملی در همه دستگاه‌ها، این مهم را گامی در راستای تسهیل شناسایی و هویت افراد تلقی کرد و ابراز داشت: امر مهم برای سازمان ثبت احوال تسهیل ارائه خدمات و اطمینان‌بخشی به مردم است.
معاون وزیر کشور با اشاره به مأموریت ثبت احوال در باب تولید و انتشار آمار جمعیتی جمعیت کشور را منهای مقوله مهاجرت، 74 میلیون و 700 هزار نفر اعلام کرد و گفت: استان همدان با 1.8 میلیون نفر جمعیت، 2.4 از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه هرم جمعیتی کشور در حال حاضر میانسالی جمعیت را نشان می‌دهد، متذکر شد: اجرای برنامه توسعه کشور در چند سال آینده جمعیت جوان را طلب می‌کند اگر چه در حال حاضر این جمعیت پاسخگوی برنامه‌های کشوری است اما در آینده نزدیک نیز باید جمعیت جوان داشته باشیم.
ناظمی‌اردکانی تعداد شناسنامه های جدید صادر شده در کشور را 828 هزار جلد و در همدان بیش از 10 هزار جلد دانست و افزود: در کشور 85 دفتر پیشخوان تأیید صلاحیت شده که در همدان نیز چهار دفتر را در دست اقدام داریم.
وی در پایان با بیان اینکه بالغ بر 5 میلیون سند در کشور الکترونیکی شده است، به فراوانی نام ها در کشور اشاره کرد و گفت: نامهای فاطمه، ستایش و زهرا برای دختران و نامهای امیرعلی، ابوالفضل و علی برای پسران رتبه‌های نخست تا سوم را داشته که البته این فراوانی در همدان نیز تقریباً به همین منوال است.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول