اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد:

کارت ملی هوشمند بهترین جایگزین کارت ملی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارت ملی هوشمند با داشتن خصوصیات برتر، جایگزین مناسبی برای کارت ملی است.

کارت ملی هوشمند بهترین جایگزین کارت ملی است
به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، سید رضا حسینیان ظهر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست ثبت احوال شهرستان دنا با گرامی‌داشت هفته ثبت احوال گفت: ثبت احوال نقشی مهم در جامعه داشته که تمام برنامه‌ریزی‌های کلان کشور از جمله طرح هدفمندی یارانه ها، نیازمند آمار دقیق و به‌روز ثبت احوال است.
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح آمار ثبتی موجود این استان گفت: در 9 ماهه گذشته سال 90 تعداد 660 مورد ولادت، 273 مورد ازدواج،30 مورد طلاق و 180 مورد وفات به ثبت رسانده‌ایم.
وی گفت: از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد درخواست داریم تا با گزارش به موقع وقایع حیاتی و در وقت قانونی و نیروهای ثبت احوال نیز با ثبت دقیق و بادقت ما را در این امر مهم یاری کنند.
حسینیان در خصوص بحث فناوری و الکترونیکی شدن اسناد افزود: آرشیو الکترونیکی اسناد که با هدف کاهش مراجعه به اسناد و صرفه‌جویی در وقت همچنین بر مبنای ارتقاء رضایت مردم می‌باشد در مرکز استان اجرایی و در دیگر شهرستان‌ها نیز تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد.
وی به جایگزینی کارت ملی هوشمند اشاره کرد و گفت: این کارت‌ها تا نیمه دوم سال 91 جایگزین کارت‌های ملی موجود خواهد شد و شناسنامه‌ها نیز با طرح جدید معاوضه می‌شوند.
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص هفته ثبت احوال که از تاریخ 3دی تا 9 دی‌ماه خواهد بود، گفت: برنامه‌های مهمی از قبیل برنامه‌های متنوع فرهنگی در استان، دیدار با استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه و همچنین تجلیل از یاوران ثبت احوال را خواهیم داشت. 
وی به وظیفه اصلی این نهاد در ارائه برخی آمار اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی ادارات و دستگاه‌های اجرایی آماری در زمینه‌های مختلف از جمله طلاق و ازدواج ارائه می‌دهند که ارائه چنین آماری در صلاحیت آن‌ها نیست و باید با ثبت احوال در این زمینه ارتباط برقرار کرده و آمار صحیح دریافت کنند.
در پایان این نشست از زحمات سعید میرزائی تقدیر و صمد هاشمی‌زاده به عنوان سرپرست جدید ثبت احوال شهرستان دنا منصوب شد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول