عباسعلی طالببیدختی در گفتوگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: از ابتدای سال 91 برای افراد کارت هوشمند ملی صادر میشود و هماکنون در استان سمنان زیرساختهای اجرای این طرح تا حدود زیادی آماده شده است.
طالببیدختی ادامه داد: در دور سوم سفر استانی هیئت دولت به سمنان، 100 میلیون تومان اعتبار برای تامین هزینههای این بخش اختصاص یافته و این در حالی است که هزینههای مترتب از اجرای این طرح، بیش از 900 میلیون تومان برآورد شده است.
وی ادامه داد: از این میزان مقرر شده است تا 60 درصد را سازمان ثبت احوال کشور و 40 درصد دیگر را استان سمنان تامین کند که تاکنون اعتبارات استانی به طور کامل اختصاص یافته است.
مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با اشاره به مزیتهای صدور کارت ملی هوشمند گفت: در این کارت از تراشهای استفاده میشود که "بیومتریک" بوده؛ یعنی اثر انگشت و امضای دیجیتال افراد در آن تعبیه شده است و به هیچ وجه قابل سوءاستفاده نیست.
طالب بیدختی افزود: کارت ملی هوشمند میتواند 60 دستگاه اجرایی را به هم ارتباط دهد و تمام کارتهای موجود را در خود ادغام کند.
وی ادامه داد: کارت ملی هوشمند مخصوص ایرانیان است و به هیچ وجه امکان جعل در آن وجود ندارد.
مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با اشاره به پنج فرایند اصلی ولادت، وفات، ازدواج، طلاق و همچنین مهاجرت گفت: مهاجرت فرایند جدیدی است که به وقایع چهارگانه قبلی اضافه شده و این به این دلیل بوده که با توجه به لزوم داشتن آمارهای واقعی و جدید از جمعیت برآورد میزان مهاجرتها ضروری است.
طالببیدختی از مردم خواست تا با مراجعه به ادارات ثبت احوال مهاجرت خود را از نقطهای به نقطهای دیگر اعلام کنند تا دولت در برنامهریزیها بتواند درستتر تصمیم بگیرد.
وی با بیان اینکه مهاجرت به سه بخش اصلی مهاجرت درون استانی، برون استانی و خارجی تقسیم میشود، مهاجرت درون استانی را شامل دو بخش مهاجرت شهر به شهر و روستا به شهر اعلام کرد.
انتهای پیام/ص20
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.