اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال سمنان:

زیرساخت‏های صدور کارت هوشمند ملی در سمنان آماده شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان سمنان گفت: زیرساخت‏های صدور کارت هوشمند ملی در استان سمنان تا حدود زیادی آماده شده است.

زیرساخت‏های صدور کارت هوشمند ملی در سمنان آماده شد
عباسعلی طالب‏بیدختی در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: از ابتدای سال 91 برای افراد کارت هوشمند ملی صادر می‏شود و هم‏اکنون در استان سمنان زیرساخت‏های اجرای این طرح تا حدود زیادی آماده شده است.
طالب‏بیدختی ادامه داد: در دور سوم سفر استانی هیئت دولت به سمنان، 100 میلیون تومان اعتبار برای تامین هزینه‏های این بخش اختصاص یافته و این در حالی است که هزینه‏های مترتب از اجرای این طرح، بیش از 900 میلیون تومان برآورد شده است.
وی ادامه داد: از این میزان مقرر شده است تا 60 درصد را سازمان ثبت احوال کشور و 40 درصد دیگر را استان سمنان تامین کند که تاکنون اعتبارات استانی به طور کامل اختصاص یافته است.
مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با اشاره به مزیت‏های صدور کارت ملی هوشمند گفت: در این کارت از تراشه‏ای استفاده می‏شود که "بیومتریک" بوده؛ یعنی اثر انگشت و امضای دیجیتال افراد در آن تعبیه شده است و به هیچ وجه قابل سوءاستفاده نیست.
طالب بیدختی افزود: کارت ملی هوشمند می‏تواند 60 دستگاه اجرایی را به هم ارتباط دهد و تمام کارت‏های موجود را در خود ادغام کند.
وی ادامه داد: کارت ملی هوشمند مخصوص ایرانیان است و به هیچ وجه امکان جعل در آن وجود ندارد.
مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با اشاره به پنج فرایند اصلی ولادت، وفات، ازدواج، طلاق و همچنین مهاجرت گفت: مهاجرت فرایند جدیدی است که به وقایع چهارگانه قبلی اضافه شده و این به این دلیل بوده که با توجه به لزوم داشتن آمارهای واقعی و جدید از جمعیت برآورد میزان مهاجرت‏ها ضروری است.
طالب‏بیدختی از مردم خواست تا با مراجعه به ادارات ثبت احوال مهاجرت خود را از نقطه‏ای به نقطه‏ای دیگر اعلام کنند تا دولت در برنامه‏ریزی‏ها بتواند درست‏تر تصمیم بگیرد.
وی با بیان اینکه مهاجرت به سه بخش اصلی مهاجرت درون استانی، برون استانی و خارجی تقسیم می‏شود، مهاجرت درون استانی را شامل دو بخش مهاجرت شهر به شهر و روستا به شهر اعلام کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول