اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس نرم‌افزار دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد

نقش کارت ملی هوشمند در پرونده الکترونیکی سلامت

خبرگزاری فارس: کارشناس نرم‌افزار دانشگاه علوم پزشکی قم به ایجاد و طراحی کارت‌های ملی هوشمند اشاره کرد و گفت: کارت ملی هوشمند نقش بسیار مهمی در پرونده الکترونیکی سلامت دارد.

نقش کارت ملی هوشمند در پرونده الکترونیکی سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، معصومه آقازیارتی ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های آماری و فناوری ارتباطات دانشگاه علوم پزشکی قم که در سالن همایش‌های این دانشگاه برگزار شد‌، اظهار کرد: سامانه‌ای در دانشگاه علوم پزشکی قم طراحی شده است که این سامانه EHR نام دارد که مشخصات بهداشتی و درمانی شهروندان قمی را به صورت الکترونیکی بر روی کار‌ت‌های ملی هوشمند ثبت می‌کند.

وی افزود: این پروژه در سه فاز تعریف شده است که در فاز نخست این طرح، تمام اطلاعات بالینی بیمار از مراکز آموزشی و درمانی جمع‌آوری می‌شود که بر روی سیستم ویژه این سامانه در دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد.

مسئول اجرای پرونده الکترونیک سلامت تصریح کرد: با پایان فاز نخست طرح پرونده الکترونیک سلامت از اطلاعات بالینی بیماران می‌توان به تهیه گزارش‌های متنوع، کارهای پژوهشی مفید و موثری پرداخت.

وی فاز دوم مراکز اطلاعاتی سلامت را پاراکلینیک‌ها، داروخانه‌ها و مطب‌ها عنوان و بیان کرد: این مراکز طبی می‌توانند اطلاعات لازم را از طریق سامانه ارسال و دریافت کنند.

آقا زیارتی تبادل اطلاعات و ارائه سرویس از طریق کارت ملی هوشمند سلامت را فاز سوم طرح راه‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت در استان قم عنوان کرد.

وی تصریح کرد: اجرای این سامانه به عنوان پایلوت انتخاب شده و اجرای پروژه کارت ملی هوشمند سلامت در قانون پنجم توسعه پیش‌بینی شده و برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان یک تکلیف قانونی تعریف شده است.

کارشناس نرم افزار دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اینکه کارت ملی هوشمند نقش بسیار مهمی در پرونده الکترونیکی سلامت دارد، خاطر نشان کرد: ایجاد و طراحی این امر، در کارت‌های ملی هوشمند گام مهمی در حوزه سلامت خواهد بود.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول