اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ثبت احوال استان آذربایجان‌شرقی:

کارت‌های ملی تا زمان صدور کارت هوشمند اعتبار دارند/ هرگونه تغییر سال تولد ممنوع است

خبرگزاری فارس: مدیر کل ثبت احوال استان آذربایجان‌شرقی در مورد اعتبار کارت‌های ملی گفت: تمام کارت‌های ملی تا زمان صدور کارت‌های هوشمند ملی دارای درجه اعتبار هستند.

کارت‌های ملی تا زمان صدور کارت هوشمند اعتبار دارند/ هرگونه تغییر سال تولد ممنوع است
به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، علی جعفری‌آذر شامگاه امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع چهارگانه در سراب  اظهار کرد: طرح آرشیو الکترونیکی اسناد در سازمان ثبت احوال در حال اجراست.
وی افزود: با اجرایی شدن این طرح 8.5 تا 9میلیون سند مربوط به اطلاعات هویتی مردم به صورت اسکن شده تهیه و در آرشیو الکترونیکی سازمان ثبت احوال قرار خواهد گرفت.
مدیر کل ثبت احوال استان اجرای این طرح را گامی برای تحقق دولت الکترونیک دانست و افزود: هدف از اجرای این طرح تکریم ارباب رجوع و رضایت‌مندی مراجعان و از سوی دیگر کاستن از هزینه‌های تحمیل شده بر سیستم است.
وی یاداورشد: هم اینک صدور و اصلاح اسناد ثبت احوال منوط به ارسال مدارک جمع آوری شده به مبدا صدور مدارک است که این امر مستلزم تحمیل هزینه‌های پستی است.
اسکن‌برداری 3 میلیون سند تا پایان سال جاری در ثبت احوال استان
جعفری‌آذر از اسکن‌برداری 3 میلیون سند تا پایان سال جاری در ثبت احوال استان خبر داد و افزود: بعد از تحقق آرشیو الکترونیکی هر ایرانی در هر نقطه از کشور می‌تواند بدون مراجعه به واحد مبدا از خدمات ثبت احوال در حداقل زمان ممکن برخوردارشود.
مدیر کل ثبت احوال استان با اشاره به اهمیت ثبت وقایع چهارگانه بیان داشت: آمارهای ارائه شده از سوی این سازمان دارای اعتبار ویژه‌ای است، چراکه متکی به خود اظهاری نبوده و بر پایه اسناد و مدارک مستند است.
جعفری‌اذر کسب رتبه نخست ثبت وقایع چهارگانه در کشور از سوی اداره کل ثبت احوال استان آذربایجان‌شرقی را مرهون همکاری‌های بین بخشی با سایر ارگان‌های ذیربط  دانست و تصریح کرد: آذربایجان شرقی با 99.8درصد ثبت دقیق وقایع چهارگانه در کشور رتبه نخست را دارد.
این مقام مسئول در مورد اعتبار کارت‌های ملی خاطرنشان کرد:  تمام  کارت‌های ملی تا زمان صدور کارت‌های هوشمند ملی دارای درجه اعتبار هستند.
جعفری‌اذر در مورد کارت‌های هوشمند ملی گفت: صدور آزمایشی این کارت‌ها در قم آغاز شده و انتظار می‌رود از سال آینده در استان آذربایجان‌شرقی نیز اجرا شود.
وی از اطلاعات هویتی و نیز اطلاعات بهداشتی و درمانی به عنوان اطلاعات فعلی این کارت‌ها نام برد و افزود:
افزون بر این اطلاعات می‌توان در آینده اطلاعات دیگری به آنها اضافه کرد.
مدیر کل ثبت احوال استان با توجه به الزامی بودن الصاق عکس برای افراد 15سال در ثبت نام مدارس گفت: دانش‌آموزان الصاق عکس‌ها را به روزهای منتهی به سال تحصیلی محدود نکنند و از هم اینک به فکر الصاق عکس برای شناسنامه‌های خود باشند.
جعفری‌آذر از صدور مکانیزه شناسنامه‌های جدید نیز خبر داد و افزود: در حال حاضر صدور شناسنامه‌های جدید برای اسناد قلم خورده و ناخوانا، مستعمل، افراد 15سال فاقد عکس صورت می‌گیرد و در آینده همه شناسنامه‌ها تعویض خواهند شد.
مدیر کل ثبت احوال استان از افرادی که مهاجرت می‌کنند خواست تا برای دریافت کد پستی جدید اقدام کنند.
جعفری‌آذر همچنین تزلزل در اسناد هویتی را مردود دانست و یادآورشد: طبق قانون هرگونه تغییر سال تولد ممنوع است.
وی افزود: برخی از افراد با مراجعه به دستگاه قضایی و تحمل هزینه‌های زیاد درخواست تغییر سن خود را می‌کنند در حالی که نباید گشودن گره‌ها در برخی حوزه‌ها چون اشتغال و استخدام و ازدواج با متزلزل کردن اسناد هویتی توام باشد. انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول