اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شش ماهه نخست سال 91

مرحله پایلوت کارت هوشمند ملی در قم اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون آمار و انفورماتیک اداره‌کل ثبت احوال استان قم گفت: مرحله پایلوت کارت هوشمند ملی در نیمه نخست سال 91 برای تمام شهروندان قمی صورت می‌پذیرد.

مرحله پایلوت کارت هوشمند ملی در قم اجرا می‌شود
جواد ادیم امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اجرای طرح کارت هوشمند ملی در قم اظهار داشت: این طرح به صورت پایلوت در استان به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها به منظور استقرار دولت الکترونیک اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: مرحله پیش پایلوت این طرح هشتم بهمن سال 88 و با ثبت‌نام از 53 نفر از اعضای خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان، ورزشکاران و نخبگان استان آغاز و مراسم رونمایی از کارت برگزار شد.

معاون آمار و انفورماتیک اداره‌کل ثبت احوال استان قم ابراز داشت: مرحله دوم پیش پایلوت با ثبت‌نام 10 هزار و 243 نفر از کارمندان دستگاه‌های اجرایی استان انجام شد که اطلاعات آنها دریافت و کارت‌های مربوطه صادر شد و در اختیار آنها قرار گرفته است.

ادیم خاطرنشان کرد: مرحله پایلوت در شش ماهه نخست سال 91 برای تمام شهروندان قمی با اعلام فراخوان صورت می‌پذیرد و شهروندان می‌توانند طبق فراخوان این کارت را دریافت کنند.

به گفته وی، بعد از استان قم و پس از ارزیابی‌های فنی و اجرایی که در مورد آنها انجام  و کاربری‌هایی که برای آن تعریف می‌شود، این پروژه برای کل کشور و افراد بالای 15 سال تا پایان سال 95 و تا پایان برنامه پنجم توسعه اجرایی شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

** دریافت شناسنامه و کارت ملی متقاضیان تا قبل از انتخابات

معاون آمار و انفورماتیک اداره‌کل ثبت احوال استان قم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ثبت احوال به عنوان یکی از سازمان‌هایی است که از ابتدای انتخابات فعالیت‌هایی را در زمینه امور انتخاباتی دارد و ستاد انتخابات در ثبت احوال، سازمان و ادارات‌کل استان‌ها تشکیل شده است.

وی با اشاره به ضرورت وجود کارت ملی و شناسنامه در روز انتخابات یادآور شد: تا روز رای‌گیری و انتخابات، کارت ملی و شناسنامه برای تمام افرادی که این دو مدرک را درخواست داده و یا در انتظار صدور آنها هستند، صادر خواهد شد.

ادیم گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تمام درخواست‌ها تا قبل از روز انتخابات انجام می‌شود و شناسنامه و کارت ملی نزد اداره‌کل ثبت احوال نمی‌ماند تا افراد در این باره با مشکل مواجه نشوند.

معاون آمار و انفورماتیک اداره‌کل ثبت احوال استان قم تصریح کرد: این برنامه‌ریزی از هفته‌های گذشته آغاز شده و تمهیداتی برای آن در نظر گرفته شده است تا درخواست‌ها در روز انتخابات پاسخ داده شود.

** کارت هوشمند ملی جایگزین شناسنامه مکانیزه نیست

وی با بیان اینکه کارت هوشمند ملی قرار نیست جایگزین شناسنامه مکانیزه شود، عنوان کرد: در صورتی که کارت هوشمند ملی هم در اختیار مردم استان قم و کشور قرار ‌گیرد، شناسنامه جایگاه خود را خواهد داشت.

ادیم گفت: این کارت در مرحله اول به عنوان کارت شناسایی ملی، جایگزین کارت ملی می‌شود و خدماتی دیگر از قبیل امور بانکی، کارت سلامت، بحث یارانه و خدمات دیگر روی آن کارت ارائه می‌شود اما جایگزین شناسنامه نیست.

معاون آمار و انفورماتیک اداره‌کل ثبت احوال استان قم با بیان اینکه بحث صدور شناسنامه جایگاه و روال خاص خود را دارد، گفت: شناسنامه مکانیزه که بحث صدور آن آغاز شده است، ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: صدور کارت هوشمند ملی فراخوان عمومی ندارد به این دلیل که تجهیزات مورد نیاز این امر باید در نظر گرفته شود.

ادیم عنوان داشت: در حال حاضر افرادی که به دلایل خاص شناسنامه آنها باید تعویض شود در اولویت هستند و تغییر نام خانوادگی، الصاق عکس و ... از جمله این دلایل است.

معاون آمار و انفورماتیک اداره‌کل ثبت احوال استان قم اضافه کرد: در آینده در صورتی که تجهیزات مربوطه در سازمان و ادارات کل افزایش یابد، تعداد درخواست‌ها را می‌توان افزایش داد و شناسنامه افراد بیشتری را به صورت مکانیزه تعویض کرد.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول