اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس ثبت احوال فیروزکوه:

کارت ملی هوشمند 50 نوع کاربری دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال شهرستان فیروزکوه گفت: کارت ملی هوشمند دارای 50 نوع کاربری خواهد بود.

کارت ملی هوشمند 50 نوع کاربری دارد
نادر بختیاری در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: یکی از مهم‏ترین برنامه‏های دولت که از سال 89 در سازمان ثبت احوال تایید و اجرای آن آغاز شده، طرح تعویض، صدور و چاپ شناسنامه‏های جدید و مکانیزه برای افراد بالای 15 سال است.
وی افزود: یکی از موفقیت‏های بزرگی که نصیب اداره ثبت احوال شهرستان فیروزکوه شده، آوردن دستگاه صدور و نصب سامانه جدید چاپ شناسنامه مکانیزه در اداره ثبت احوال این شهرستان است.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: با این سامانه موفق شده‏ایم که تعداد شناسنامه‏های صادر شده خود را از 35 شناسنامه در ماه به 400 شناسنامه در ماه افزایش دهیم و سامانه خود را از حالت دستنویس و فرستادن به تهران خارج کنیم و سریع‏تر این کار انجام می‏شود.
بختیاری تاکید کرد: مشکل اصلی ما کمبود نیرو است که این مشکل اگر از طرف سازمان برطرف شود، کارها سریع‏تر و بهتر انجام می‏شود.
وی بیان کرد: طرح تعویض شناسنامه از طرح‏های اختیاری در نظر گرفته شده برای مردم است که در این طرح فقط نوع و شکل شناسنامه تغییر می‏کند و در محتویات و اطلاعات قبلی آن تغییری ایجاد نمی‏شود.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: تعداد صفحات شناسنامه مکانیزه همان چهار برگ است.
بختیاری ادامه داد: هزینه تعویض هر شناسنامه مبلغ 2 هزار تومان است که از یکم تا دهم هر ماه درخواست تعویض دریافت و تا سر ماه تحویل داده می‏شود.
وی اضافه کرد: خواهشی که ما از مردم شهرستان فیروزکوه داریم این است که در راستای تحقق این هدف ملی ما را بیشتر یاری کنند و اگر سؤالی در این زمینه دارند از ما بپرسند و از شایعه‏پراکنی و جوسازی در زمینه اجباری بودن این طرح و افزایش مبلغ، هزینه و جریمه این طرح خودداری کنند تا خللی در این موضوع بین مردم و افکار عمومی ایجاد نشود.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: خوشبختانه تا به حال تخلفاتی نظیر چاپ اسناد و مدارک و شناسنامه‏های جعلی در شهرستان فیروزکوه نداشته‏ایم که این همکاری مردم را به ما نشان می‏دهد.
بختیاری تصریح کرد: افرادی که قصد ازدواج دارند و شناسنامه آنها فرسوده است، می‏توانند در صورت اضطراری بودن نامه‏ای از دفترخانه بیاورند که تعویض شناسنامه برای آنها زودتر از بقیه انجام شود.
وی با اشاره به اینکه هدف ما رضایت مردم است، گفت: از طرح‏های آینده ثبت احوال صدور کارت ملی هوشمند است که 50 نوع کاربری دارد و سازمان ثبت احوال در حال آماده‏سازی زیرساخت‏های آن است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول