اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال اردبیل:

کارت‌های ملی سابق به اعتبار خود باقی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: ‌اعتبار کارت‌های ملی صادر شده چند سال پیش به قوت خود باقی است.

کارت‌های ملی سابق به اعتبار خود باقی است
عبدالله امینی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: مردم برای تعویض تاریخ اعتبار نیازی به مراجعه به ثبت احوال ندارند و به همه ارگان‌ها و ادارات کل ابلاغ شده که اعتبار کارت‌های ملی گذشته همچنان به قوت خود باقی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از صدور کارت ملی هوشمند از سال آینده در استان اردبیل خبر داد و یادآور شد؛ در راستای تحقق دولت الکترونیک گام‌های موثری در کشور برداشته شده که یکی از آنها صدور کارت ملی هوشمند در تمام کشور برای مردم است که در سال آینده اقدام به آغاز این طرح نیز خواهیم کرد.
مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل اضافه کرد: در استان اردبیل طبق مصوبه سفر سوم و چهارم هیئت دولت اقدامات و بودجه لازم این طرح تدارک دیده شده و به جهت این که باید تجهیزات آن از خارج از کشور تهیه شود تا پایان سال این لوازم آماده شده و از سال آینده آغاز به صدور این کارت خواهیم کرد.
امینی کارت هوشمند ملی را یک کارت فرامکانی و دارای جامعیت اعلام کرد و افزود: در این کارت گواهینامه، ‌کارتهای بانک‌ها، کارت‌های الکترونیک و ده‌ها کارت دیگر نیز می‌تواند تعبیه شود و تمام اقدامات مردم در مسیر دولت الکترونیک از طریق همین یک کارت انجام شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بخشنامه اول رئیس جمهوری مبنی بر تعویض آدرس و اطلاع‌رسانی کدهای پستی جدید از سوی مردم اشاره کرد و بیان داشت: کدهای پستی ارائه شده توسط ثبت احوال که در پشت کارت‌های ملی قید شده است باید به محض جابجا شدن خانوار‌ها با مراجعه به ثبت احوال تغییر یابد و این شامل تمام مهاجرت‌ها در داخل و خارج استان است.
این مسئول گفت: تغییر آدرس باید در اولین فرصت اطلاع‌رسانی لازم شده و تعویض کارت ملی نیز در این راستا انجام شود.
امینی عدم اطلاع‌رسانی جابجایی آدرس محل سکونت را متحمل بسیاری از مشکلات برای مردم اعلام کرد و افزود:‌ هر گونه دادن سرویس لازم و ارائه خدمات در سطح کشور نیازمند کدپستی معتبر است که مردم خود باید در این خصوص آگاه باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعویض شناسنامه‌ها و مبلغ درخواستی در این گونه تعویض‌های از سوی ثبت  احوال اشاره کرد و افزود: مبالغ اعلام شده از سوی ثبت احوال معتبر است و این مبالغ تاکنون هیچ تغییری نکرده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل در پایان تصریح کرد: برای تعویض در بار اول مبلغ 2 هزار تومان، دریافت شناسنامه المثنی برای اولین بار 10 هزار تومان و دریافت شناسنامه المثنی برای دوم 20 هزار تومان دریافت می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول