اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان:

کارت ملی هوشمند کلید ورود به دولت الکترونیک است

خبرگزاری فارس: مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: کارت ملی هوشمند کلید ورود به دولت الکترونیک است.

کارت ملی هوشمند کلید ورود به دولت الکترونیک است
یعقوب حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور در نظر دارد تا طی یک طرح برنامه‌ریزی شده کارت‌های ملی هوشمند را جایگزین کارت‌های ملی فعلی کند.
وی خاطر نشان کرد: علاوه بر کاربردهای قبلی کارت ملی کارت‌های جدید به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی این فرصت را فراهم می‌کند تا افراد به شیوه‌ای امن وارد فضای دیجیتالی شوند.
مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه کارت ملی هوشمند به عنوان مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی می‌تواند موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت، مردم و بنگاه‌ها شود، تصریح کرد: این امور می‌توانند نقش به سزایی در پویایی اقتصادی نیز داشته باشند.
وی یادآور شد: با پیاده‌سازی طرح کارت ملی هوشمند این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شود.
حسینی خاطر نشان کرد: در هشت ماهه امسال تعداد 12 هزار و 562 واقعه ولادت در استان زنجان صورت گرفته است.
مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد ولادت‌ها در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7.09 درصد رشد داشته است، اظهار داشت: تعداد ولادت‌های ثبت شده در مهلت قانونی در استان در هشت ماهه 12 هزار و 251 واقعه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در همین مدت 8.90 درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه در هشت ماهه امسال تعداد 3 هزار و 546 واقعه فوت در استان زنجان رخ داده است، افزود: میزان فوت‌ها نیز در مدت مشابه سال گذشته 7.68 درصد رشد داشته است.
حسینی با اشاره به اینکه میزان فوت ثبت شده در هشت ماه گذشته سال‌جاری تا یک سال پس از وقوع برابر با 3 هزار و 129 واقعه است، خاطر نشان کرد: این میزان فوت ثبت شده 8.45 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه فوت ثبت شده در مهلت قانونی در هشت ماهه سال‌جاری 2 هزار و 934 واقعه است، تصریح کرد: این میزان فوت ثبت شده در این مدت 11.22 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه تعداد ازدواج‌ها در این مدت 11 هزار و 322 مورد بوده است، یاد آورد شد: تعداد ازدواج‌ها تا پایان آبان ماه ‌سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7.63 درصد افزایش داشته است.
حسینی افزود: تعداد طلاق‌های صورت گرفته در هشت ماه گذشته یک هزار و 29 واقعه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.28 درصد افزایش داشته است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول