اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل:

سال آینده کارت ملی هوشمند تحویل مردم می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: از اول سال آینده مردم استان اردبیل صاحب کارت هوشمند می‌شوند.

سال آینده کارت ملی هوشمند تحویل مردم می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالله امینی همزمان با هفته ثبت احوال و پیش از خطبه‌های نماز جمعه در بین نمازگزاران اردبیل با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) از ماه محرم به عنوان تابلوی جاودانه حریت و آزادگی روح و اندیشه یاد کرد.
وی با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) به عنوان دردانه عالم خلقت و نشان دادن عشق و ارادت مخلصانه به ساحت سیدالشهدا تصریح کرد: این ایام حزن و اندوه را به جاودانگی ارزش‌های حسینی و آرمان‌های کربلایی و میراث‌داری از عظمت و حرمت خون‌های ریخته شده پاس می‌داریم.
امینی با اشاره به نامگذاری سوم دی ماه به عنوان روز ثبت احوال و گرامیداشت این هفته از سوم تا نهم دی ماه خاطر نشان کرد: 93 سال قبل سازمان ثبت احوال با صدور شناسنامه برای اولین بانوی ایرانی شکل گرفت و دو سال پیش شورای فرهنگ عمومی کشور به پاسداشت این روز سوم دی ماه را به عنوان روز ثبت احوال نامگذاری کرد.
این مسئول مأموریت ثبت احوال را ثبت وقایع حیاتی، اتقان در آمار، تولید و انتشار آمار انسانی و تحولات جمعیتی اعلام کرد و افزود: این سازمان مؤظف است در کنار ثبت وقایع حیاتی مهاجرت در کشور، اتقان در آمار سجلی‌ها و همچنین انتشار آمار تولد و مرگ با استقرار سازمان الکترونیکی در این حوزه را انجام دهد.
امینی یکی از اهداف این سازمان را ارتقای کیفیت و کمیت ارایه خدمات به مردم، افزایش بهره‌وری، حساس‌سازی جامعه به امر ثبت و اعلام هویت و اصلاح نظام‌های منسوخ شده گذشته و به وجود آمدن شرایط جدید متناسب با نیازمندی جامعه اعلام کرد.
وی اضافه کرد: ما در مهلت مقرر آمار نوزادان تازه تولد یافته، فوتی‌ها و اتفاقات رخ داده در مورد ازدواج و طلاق را در پشت سجلی‌ها ثبت کرده و آن را وارد سامانه می‌کنیم.
به گزارش فارس، مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل الصاق عکس برای دانش‌آموزان 14 سال به بالا، ارایه خدمات سجلی و تعویض شناسنامه، تغییر نام و نام خانوادگی، سن، صدور گواهی ولادت و وفات و همچنین تنظیم صورت مشمولان به صورت سالانه را از دیگر فعالیت‌های ثبت احوال استان اردبیل اعلام کرد.
وی صدور کارت شناسایی ملی برای افراد بالای 19 سال و به هنگام‌سازی اطلاعات جمعیتی و همچنین جمع‌آوری آمار و اطلاعات کشوری جدید را از دیگر اقدامات ثبت احوال اعلام کرد.
امینی با اشاره به اقدامات جدید این مجموعه در استان اردبیل به عنوان حرکت تأثیرگذار اظهار داشت: براساس مصوبه سفر هیئت دولت به استان اردبیل از اول امسال صدور شناسنامه مکانیزه در استان اردبیل شروع شده است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول