اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اورژانس زنجان:

زنجان 47 مرکز درمان مواد مخدر دارد/مرکز درمان اجباری معتادان راه‌اندازی می‌شود‌

خبرگزاری فارس: رئیس اورژانس شهرستان زنجان گفت:‌ 47 مرکز درمانی مواد مخدر در استان زنجان وجود دارد.

زنجان 47 مرکز درمان مواد مخدر دارد/مرکز درمان اجباری معتادان راه‌اندازی می‌شود‌

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا موسوی‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان اظهار داشت: موثرترین شیوه برای کاهش تقاضای مواد مخدر در استان آموزش مهارت‌های زندگی است.

وی با اشاره به اینکه مواد مخدر با وجود نگهبان و مسئول وارد زندان‌ها می‌شود و متقاضی دارد، خاطرنشان کرد: حمایت‌های اجتماعی در مدیریت اعتیاد نقش بسیار مهمی دارد.

رئیس اورژانس شهرستان زنجان با بیان اینکه مدیریت اعتیاد شامل مثلثی با سه ضلع نامساوی است، ادامه داد: ضلع کوچک آن دارو درمان، ضلع متوسط آن حمایت‌های روانشناختی و ضلع مهم و بزرگ آن حمایت‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه درمان معتادان 47 مرکز در سطح استان زنجان فعالیت دارند، اضافه کرد: این مراکز داروهای مجاز مخدر را به عنوان جایگزینی برای مواد مخدر غیرقانونی ارائه می‌دهند.

موسوی‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر یک مرکز ویژه زنان نیز راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: مرکز درمان اجباری معتادان نیز در استان راه‌اندازی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه داروهای مورد نیاز اعتیاد در استان زنجان به خوبی تامین می‌شود و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد، اظهار داشت: بخش درمان بستری معتادان نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی زنجان در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

رئیس اورژانس شهرستان زنجان با اشاره به اینکه اگر درمان اجباری خارج از محیط زندان‌ها باشد تاثیر بسیار خوبی دارد، اضافه کرد: 300 نفر از معتادان در مراکز دولتی با تعرفه نصف قیمت درمان می‌شوند.

وی با بیان اینکه 415 نفر از معتادان زیر پوشش حمایت مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان قرار گرفته‌اند، ادامه داد: 102 نفر نیز توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای استان حرفه‌های مختلفی آموخته‌اند.

موسوی‌زاده خاطر نشان کرد: رویکرد عمده ما بعد از درمان معتادان حرفه‌آموزی آنها و برنامه‌ریزی در این زمینه است.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول