اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین:

قزوین 88 مرکز ترک اعتیاد فعال دارد

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: قزوین 88 مرکز ترک اعتیاد فعال دارد.

قزوین 88 مرکز ترک اعتیاد فعال دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بهزاد میرزاده ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین که در سالن جلسات استاندار برگزار شد، بیان کرد: کمیته درمان تاکنون پنج جلسه برگزار کرده که دو جلسه آن مربوط به اقامت اجباری بوده است و در مجموع 50 درصد مصوبات به مسائل و معضلات درمان اعتیاد باز می‌گردد.
وی ادامه داد: در حال حاضر 88 مرکز ترک اعتیاد فعال در استان قزوین داریم که 9 هزار بیکار را تحت پوشش خود دارند.
دبیر کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین اضافه کرد: از این تعداد هفت مرکز دولتی و 81 مرکز خصوصی است همچنین هفت مرکز رتبه یک بوده یعنی بالای 300 نفر ظرفیت دارند، 18 مرکز رتبه دو و بالای 200 نفر ظرفیت و 56 مرکز رتبه سوم تا 150 نفر ظرفیت دارند از این مراکز 21 مرکز در خارج از شهر و 60 مرکز در داخل شهر هستند که 10 مرکز در شهرستان البرز و دو مرکز در شهرستان آبیک است.
میرزاده عنوان کرد: در حال حاضر ما با مشکلاتی همچون کمبود اعتبارات و نیروی انسانی مواجه هستیم چرا که مصرف مواد مخدر در حال تغییر است و از الگوی مخدر به محرک‌ها در جریان است.
وی توضیح داد: در توزیع شربت تریاک مسائلی وجود دارد که معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی نسبت به آن مسائل حساسیت دارد یعنی باید میزان مصرف و امحاء شیشه‌های شربت پس از مصرف نیز برنامه‌ریزی شود چرا که شش هزار شیشه برای 10 مرکز در طول یک فصل نیاز است.
دبیر کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر آزمایشگاه تشخیص مواد مخدر قزوین با چهار نوع تست در حال فعالیت است که سه تست اکستازی را نیز به زودی راه‌اندازی می کنیم.
 
* لزوم تدوین سند جامع مبارزه با مواد مخدر
در ادامه فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: بخش اعظمی از کار پیشگیری از جرائم به خصوص مواد مخدر به جنبه های فرهنگی بازمی‌گردد که این موضوع می‌تواند در کمیته‌های دیگر بررسی شود.
مسعود جعفری نسب افزود: پیشنهاد من این است که همانطور که در شورای فرهنگ عمومی هر دستگاهی یک موضوع را انتخاب می کرد و بر روی آن موضوع نیز کار می شد، از آنجا که رقم اعتباری اندک است بنابراین این رقم اعتباری در اختیار یک دستگاه قرار گیرد تا بتواند به طور متمرکز برنامه‌ای را اجرا کند.
وی اعلام کرد: همچنین بهتر است یک سند جامع در حوزه مواد مخدر تهیه کنیم و بهتر است این سند جامع برای سال 91 آماده باشد.
فرمانده انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: جامعه هدف ما اکثرشان جوان‌ها هستند، بخشی از کار تعاملی است و نمی توان کار را بر روی یک دستگاه خاص گذاشت به عنوان مثال می توان از ظرفیت‌ها استفاده کرد و با برگزاری یک مسابقه ورزشی در فضاهای ورزشی که داریم به برنامه‌هایی فرهنگی بپردازیم.
وی یادآور شد: در مبارزه با مواد مخدر دستگیری تنها نمی تواند نتیجه بخش باشد بلکه باید مصرف‌کننده‌ها را به مراکز درمانی هدایت کنیم و یکی از اقدام‌هایی که در این زمینه می‌تواند انجام شود بحث توزیع شربت تریاک است.
 
* لزوم توجه به مسائل اخلاقی
مدیرکل بهزیستی استان قزوین نیز بیان کرد: براساس ابلاغیه ریاست جمهور 13 دستگاه مجری در سه سرفصل کاری مشخص و تعریف شده و وظایف آنها براساس مسائل مختلف روشن و اعتباراتی را نیز دریافت خواهند کرد.
حسن افشار مقدم افزود: متأسفانه ما به نوعی افراط در نداشتن سند و سندزدگی دچار شده‌ایم به طوری که در هر حوزه شش تا هفت سند داریم.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های پیشنهاد دهنده جوانب پیشنهاد خود را سنجیده‌اند بنابراین بهتر است اجرای برنامه‌ها را به دستگاه‌های پیشنهاد دهنده بسپاریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز اظهار کرد: اگر نسبت به احکام و مبانی اعتقادی و اخلاقی کار کنیم نتیجه آن می تواند کاهش معضلات اخلاقی در جامعه از جمله اعتیاد باشد.
جعفر حبیبی اعلام کرد: دستگاه‌های فرهنگی در بستر کار فرهنگی می‌توانند به اهداف خود برسند در واقع ما در ذات کار خود می‌توانیم مهارت‌های اجتماعی و زندگانی را که اجرا می‌کنیم را هرچه بیشتر تقویت کنیم.اجرای این برنامه‌ها با اعتبارات شاخص‌های فرهنگی منافاتی ندارد.
 
* تمرکز در کار فرهنگی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: به طور معمول انتظار می‌رود مجموعه برنامه‌های فرهنگی در دستگاه‌های مختلف اجرا شود تا گامی در جهت پیشگیری از مشکلات اجتماعی و آسیب‌ها برداریم.
محمدحسین شفیعی‌ها ادامه داد: در خصوص توزیع اعتبار نیز به نظر می‌رسد همه دستگاه‌ها فرهنگی هستند و برنامه‌های تأثیرگذار از دسته‌های مختلف دارند حال می‌توان برنامه‌های دستگاه‌های مختلف را احصاء کرد و در برنامه متمرکزی به انجام رساند چون رقم 60 میلیون تومان تکاپوی اجرای چند برنامه را نمی‌دهد.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول