اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای ریشه‌کنی اعتیاد

90 مرکز درمانی ترک اعتیاد در یزد دایر است

خبرگزاری فارس: دبیر شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان یزد از فعالیت 90 مرکز درمانی ترک اعتیاد در استان یزد خبر داد.

90 مرکز درمانی ترک اعتیاد در یزد دایر است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، منصور دشتی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان یزد اظهار داشت: با توجه به نیازی که احساس شده است، شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌ها نیز تشکیل شد و تاکنون نیز نتایج خوبی در این زمینه حاصل شده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته یزد در زمره بهترین استان‌ها در زمینه مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور بوده است.

دشتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 90 مرکز درمانی ترک اعتیاد در استان یزد دایر است و 200 نفر از پزشکان در این مراکز در حال فعالیت هستند.

فرماندار یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: دشمنان درصدد هستند با رواج مواد مخدر اراده جوانان کشور را سست کنند.

عزیزالله سیفی با بیان اینکه رواج اعتیاد حربه کشورهای مستکبر برای مقابله با اراده جوانان ایرانی است، افزود: کشورهای غربی به ویژه استکبار جهانی برای مقابله با پیشرفت‌های ملت ایران دست به حربه‌های مختلف زده است که از مهم‌ترین آنها رواج اعتیاد و مواد مخدر است که سعی دارد جوانان را به بلای خانمان‌سوز اعتیاد کشیده و از این طریق اراده این قشر از جامعه را سست کند.

وی با اشاره به بحث مهاجرت و وجود افراد غیر بومی و مهاجران خارجی در شهرستان یزد تصریح کرد: مهم‌ترین کار در این راستا پیش‌گیری است و در این صورت است که نیاز به درمان و مبارزه وجود نخواهد داشت.

رئیس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان یزد با تأکید بر اینکه ریشه‌کنی مواد مخدر در ایران به عزم ملی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: وظیفه تبلیغ درباره اثرات سوءمصرف مواد مخدر و اعتیاد به چند نهاد خاص محدود نمی‌شود بلکه این امر باید در همه ارکان اجتماع صورت پذیرد.

وی با اعلام اینکه نیروهای انتظامی و امنیتی در زمینه مبارزه با مواد مخدر پیش‌قدم بوده‌اند، تصریح کرد: باید با توزیع‌کنندگان و سر باندهای مواد مخدر که مبادرت به ورود مواد افیونی به داخل کشور می‌کنند به شدت برخورد شود.

سیفی هم‌چنین از تلاش‌های صورت گرفته در زمینه مبارزه با مواد مخدر تقدیر کرد و اظهار داشت: باید براساس یک برنامه صحیح و برای رسیدن به یک جامعه عاری از اعتیاد و مواد مخدر گام برداریم.

در این جلسه از تلاش‌های یک ساله منصور دشتی تجلیل و محمدرضا طالب‌پور، فرماندهی انتظامی شهرستان یزد به عنوان دبیر شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان یزد منصوب شد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول