اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی گلستان خبر داد:

فعالیت 65 مرکز زیرپوشش ترک اعتیاد در گلستان

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان گلستان گفت: 65 مرکز زیر پوشش ترک اعتیاد در استان وجود دارد.

فعالیت 65 مرکز زیرپوشش ترک اعتیاد در گلستان
عبدالحسین خوری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان با تفکیک خدمات ارائه شده توسط این مراکز، این خدمات را به شش گروه تقسیم کرد و اظهار داشت: مراکز درمان و بازتوانی سرپایی که توسط تیم تخصصی (پزشک، پرستار، روانشناس و مددکار) اداره می‎شود یکی از این مراکز است.
وی تصریح کرد: مراکز درمان و بازتوانی اقامتی میان‎مدت که توسط موسسات خیریه راه‎اندازی می‎شود و معتادان بهبود یافته که حداقل سه تا پنج سال سابقه پاکی دارند آن را اداره کرده و ارائه خدمات به صورت غیردارویی، خودیاری و کارکرد 12 قدم است که دوره درمان 28 روز به طول می‎انجامد.
سرپرست معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان گلستان گفت: مراکز اجتماع درمان‎مدار T.C که به صورت تخصصی، اقامتی بلندمدت و غیردارویی اداره می‎شود و برای بیمارانی در نظر گرفته می‎شود که در درمان‎های قبلی خود موفقیت چندانی نداشته و بارها عود مکرر داشته‎اند.
خوری خاطرنشان کرد: مراکز کاهش آسیب مرکزی DIC که خدمات ارائه شده در این مرکز شامل بسته‌های بهداشتی، مشاوره و جلسات آموزشی برای معتادان تزریقی و دارای رفتار پرخطر جنسی است.
وی ادامه داد: مرکز سرپناه شبانه که توسط معتادان بهبود یافته اداره می‎شود خدمات آن برای معتادان بی‎سرپناه و بی‎خانمان است.
سرپرست معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان گلستان با اشاره به خدمات تیم‎های سیار گفت: خدمات تیم سیار متشکل از دو نفر معتاد بهبود یافته و این افراد به مناطق و پاتوق‎های مصرف مواد که از قبل شناسایی شده مراجعه کرده و بسته‎های بهداشتی را در اختیار معتادان تزریقی قرار می‎دهند.
خوری به گروه‎های خودیار ترک اعتیاد نیز اشاره کرد و گفت: گروه‎های خودیار گروه‎هایی مستقل و آزاد هستند که هیچ‎گونه وابستگی به هیچ نهاد و یا ارگان دولتی ندارند و خط‎مشی و محور فعالیت‎های گروه، توسط اعضا گروه تعیین می‎شود که یکی از این تشکل‎ها، گروه معتادان گمنام یا ان‎ای است.
وی ادامه داد: ان‎ای یا گروه معتادان گمنام که یک سازمان غیرانتفاعی بین‎المللی متشکل از معتادان در حال بهبودی و ترک اعتیاد است، یکی از موفق‎ترین و کارآمدترین تشکل‎هایی است که در زمینه درمان اعتیاد فعالیت دارد و دستاوردهای بسیار چشمگیری را با خود به همراه آورده است.
سرپرست معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان گلستان تصریح کرد: در حال حاضر ان‎ای در بیش از 60 کشور دنیا به صورت محلی و منطقه‎ای مشغول فعالیت هستند.
خوری خاطرنشان کرد: در اساسنامه این گروه 12 ماده و یا اصطلاحا 12 قدم وجود دارد که اعضا گروه ضمن گذراندن این قدم‎های 12 گانه روند درمانی خود را به تدریج کامل می‎کنند و همچنین در چهارچوب قوانین و مقررات مربوطه از یکدیگر می‎آموزند که چگونه زندگی بدون موادمخدر داشته باشند.
وی همچنین از گروه نارانان یاد کرد و گفت: این گروه که متشکل از همسران معتادان ترک کرده که با هدف نحوه ارتباط با شوهران خود که چگونه به آنها در دور ماندن از موادمخدر و داشتن زندگی بدون مواد کمک کنند دور هم جمع می‎شوند که در این اجتماع تجارب موفقیت‎آمیز خود را به یکدیگر انتقال داده و در نهایت از حمایت‎های گروه برخوردار خواهند شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول