اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل:

کمپ‌های ترک اعتیاد در شهرستان‌ها تقویت می‌شوند

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: در راستای مبارزه با تبعات مواد مخدر و گرایش مبتلایان به این مواد برای ترک کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان‌ها تقویت می‌شوند.

کمپ‌های ترک اعتیاد در شهرستان‌ها تقویت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، الله شکر فخیمی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی دبیران شوراهای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان های استان اردبیل اظهار داشت: مشوق‌های ما برای ترک اعتیاد و گرایش خود ‌مختار افراد برای جدایی از اعتیاد استمرار خواهد یافت به طوری که معتادان خود معرف ما به حدی برسند که با پای خود وارد کمپ‌های ترک اعتیاد شوند.

وی با اشاره به اینکه ترک اعتیاد بسیار سخت‌تر از مبتلا شدن به آن است، خاطرنشان کرد: اما در صورتی که مبتلایان به مواد مخدر به صورت خود معرف و خود جوش اقدام به این کار کنند ما تمام امکانات ترک و حضور در کمپ‌ها را در اختیارشان خواهیم گذاشت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل تقویت کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان‌ها را در راستای بهبود روند ترک اعتیاد معتادان مفید اعلام کرد و یادآور شد: تمام ابزارها و لوازم ترک اعتیاد را در اختیار داریم به شرطی که بتوان از این ابزارها استفاده کافی و لازم را برد.

فخیمی بیان داشت: باید با فعال‌تر کردن شوراهای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ها از ظرفیت‌های موجود در استان از قبیل پایگاه‌های مقاومت بسیج و سازمان‌های مردم نهاد استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول با اشاره به وجود بیش از 2 هزار و 800 نفر مربی تربیت بدنی، 700 نفر مشاور، 3 هزار و 600 رابط بهداشتی و قریب به 6 هزار نفر مشاور در سطح مدارس و دانشگاه‌های استان بر استفاده از این ظرفیت‌ها تاکید کرد و گفت: ابزارها و نیروی انسانی مورد نیاز برای اجرای اقدامات پیشگیرانه مبارزه با مواد مخدر در سطح استان وجود دارد که باید مورد استفاده قرار گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از ثبت و شناسنامه‌دار بودن 360 سازمان مردم نهاد در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: 22 مورد از این انجمن‌ها در حوزه پیشگیری از اعتیاد فعال بوده و باید با استفاده از این ظرفیت‌های مردمی در جهت مبارزه با مواد مخدر تلاش کنیم.

فخیمی همچنین تقویت کمپ‌های ترک اعتیاد در شهرستان‌های استان را یادآور شد و افزود: در شهرستان‌هایی که کمپ‌های ترک اعتیاد ندارند باید تلاش شده و حداقل یک کمپ ترک اعتیاد ایجاد شود.

وی در ادامه از اجرای طرح مصون‌سازی واحدهای کاری در استان در سال جاری خبر داد و گفت:200 نفر از مدیران واحدهای کار اعم از کارخانجات و دستگاه‌های اجرایی استان آمادگی خود برای اجرای طرح مصون‌سازی واحدهای کار اعلام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل ادامه داد: این طرح بر روی افراد سالم و در واحدهای کاری بالای 20 نفر کارمند اجرا می‌شود.

فخیمی در بخش دیگری از سخنان خود از آماده‌سازی مرکز درمان اجباری معتادان پرخطر استان در شهرستان اردبیل با ظرفیت پذیرش 100 معتاد در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: حدود 500 نفر معتاد پرخطر در استان اردبیل شناسایی شده است.

این مسئول یادآور شد: معتادان تزریقی و پرخطر دارای آلودگی‌هایی هستند که برای جلوگیری از سرایت این آلودگی‌ها به سایرین این معتادان شناسایی و به این مرکز منتقل می‌شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل خواستار شناسایی معتادان پرخطر و تزریقی در شهرستان‌های مختلف استان برای انتقال به این مرکز شد.

فخیمی با اشاره به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای لازم به معتادان بهبود یافته در استان از وجود حدود 500 نفر بهبود یافته در سطح استان خبر داد و افزود: طبق هماهنگی‌های انجام گرفته با آموزش فنی و حرفه‌ای استان این بهبود یافتگان می‌توانند با بهره‌مندی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نسبت به اشتغال و بیمه اقدام نمایند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اشتغال به کار معتادان بهبود یافته را در حفظ بهبودی موثر دانست و اظهار داشت: لازم است تعداد بهبود یافتگان در شهرستان‌های استان از طریق کمپ‌های ترک اعتیاد احصا شده و اقدامات لازم برای حرفه‌آموزی و اشتغال به کار آنها انجام شود.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول