اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان تاکید کرد

لزوم رسیدگی به امور کمپ‌های ترک اعتیاد در زنجان

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: باید به امور کمپ‌های ترک اعتیاد فعال در استان زنجان رسیدگی و نظارت بیشتری صورت گیرد.

لزوم رسیدگی به امور کمپ‌های ترک اعتیاد در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آراض ضیایی عصر امروز در شورای مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: بر اساس سند جامعی که در زمینه مبارزه با مواد مخدر تدوین شده باید تا پایان سال 94 در کشور 40 درصد از افراد در زمینه پیشگیری از مواد مخدر زیر پوشش قرار گیرند.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌‌ریزی مسئولان ذی‌ربط در این زمینه زیر پوشش قرار دادن 10 درصد از جامعه به صورت سالانه در راستای مبارزه با مواد مخدر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به اینکه همه شوراهای فرعی و کمیته‌ها در استان جلسات در زمینه مبارزه با مواد مخدر و تحقق اهداف تعیین شده در سند جامع را انجام داده‌اند، ادامه داد: در حال حاضر تلاش مسئولان مبنی بر مبارزه همه جانبه با موضوع اعتیاد است.

وی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی مسئولان یک کمیته دیگر نیز با عنوان کمیته توسعه مشارکت‌های مردم به مجموع کمیته‌های فعال در زمینه مبارزه با مواد مخدر اضافه شده است، افزود: تشکیل این کمیته به دستور رئیس جمهور صورت گرفته و با مسئولیت وزارت کشور به صورت ملی اقدامات لازم را در زمینه فعالیت این کمیته انجام می‌دهد.

ضیایی با اشاره به اینکه بازدید‌های بسیاری توسط شورای مبارزه با مواد مخدر از کمپ‌های اعتیاد صورت گرفته است، ادامه داد: در این بازدید‌ها مشخص شد، برخی از این کمپ‌ها دارای نواقصی در ارائه خدمات مربوط به معتادان در حال ترک هستند.

وی با اشاره به اینکه نبود پزشک مستقر یا پزشک رابط برخی از مشکلات موجود در این مراکز است، افزود: نبود تخت کافی برای معتادان نیز از دیگر مشکلاتی است که در این کمپ‌ها وجود دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان نبود برنامه و مبلغ یکسان در پذیرش افراد را نیز از دیگر مسائلی است که در برخی از کمپ‌ها وجود دارد.

وی تاکید کرد: باید بهزیستی و دستگاه‌های ذی‌ربط در زمینه نظارت بر کمپ‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول