اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان بهزیستی آذربایجان غربی اعلام کرد

فعالیت 16 مرکز سرپایی ترک اعتیاد در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی گفت: 16 مرکز سرپایی ترک اعتیاد در مناطق مختلف آذربایجان غربی مشغول فعالیت هستند.

فعالیت 16 مرکز سرپایی ترک اعتیاد در آذربایجان غربی

پروین محمدپوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هم‌اکنون در مناطق مختلف استان مرکز درمان و ترک اعتیاد معتادان با استفاده از نیروی انسانی مجرب و توانمند فعالیت می‌کنند تا افرادی که خواستار ترک اعتیاد و داشتن زندگی سالم هستند در این مراکز پذیرش شوند.

وی تصریح کرد: علاوه بر مراکز فوق یک مرکز بستری، هفت مرکز درمانی اقامتی میان‌مدت، یک مرکز سرپناه شبانه، پنج مرکز کاهش آسیب ویژه معتادان تزریقی هم با اهتمام مسئولان بهزیستی راه‌اندازی شده است تا افرادی که بنا به دلایل مختلف به این مواد افیونی مبتلا شده‌اند بتوانند دوباره پاک شده و به زندگی عادی و سالم کنار خانواده و دوستان خود برگردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: هزینه درمان با متادون در مراکز بخش خصوصی حدود 600 هزار ریال و در مراکز دولتی هم 300 هزار ریال برآورد شده است لذا مبالغ مذکور به طور ماهانه از مبتلایان به مواد مخدر دریافت می‌شود تا خدمات درمانی و حمایتی موجود در این زمینه به نحو مطلوب به آنها ارائه شود.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات در مراکز سرپناهی و مراکز کاهش آسیب ویژه معتادان تزریقی رایگان است ادامه داد: داشتن زندگی سالم و دور از هرگونه آلاینده جسمی و روحی حق مسلم هر ایرانی است از این رو دولت با مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد در راستای پاک کردن معتادان گام های لازم برداشته است از این رو انتظار می‌رود افراد استفاده کننده از مواد مخدر با مراجعه به این قبیل مرکز برای درمان خود و کاهش آسیب‌های ناشی از آن اهتمام کنند.

محمدپوری نسبت به فعال بودن تعدادی کمپ ترک اعتیاد فاقد مجوز در سطح شهر به خانواده‌ها هشدار داد و اظهار داشت: متاسفانه هم‌اکنون شاهد این موضوع هستیم کمپ‌های ترک اعتیاد در سطح شهر بدون سپری کردن مراحل قانونی و دریافت مجوز نسبت به پذیرش معتادان مبادرت می‌کنند از این رو خانواده‌ها نسبت به محلی که مراجعه می‌کنند باید بیش از بیش احتیاط کنند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول