اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

مرکز کلینیک ترک اعتیاد در فردوس افتتاح شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور مسئولان شهرستان فردوس کلینیک ترک اعتیاد در فردوس افتتاح شد.

مرکز کلینیک ترک اعتیاد در فردوس افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، رئیس اداره بهزیستی شهرستان فردوس ظهر امروز در مراسم افتتاح این کلینیک اظهار داشت: دید جامعه به معتاد نباید مجرمانه باشد بلکه معتاد فرد بیماری است که باید برای درمان وی تلاش شود.

سیدحسین پارسامحبی گفت: فرد معتاد زمانی در جامعه یک مجرم شناخته می‌شد ولی در حال حاضر معتاد یک فرد بیمار است که برای گذران زندگی خود چاره‌ای جز مصرف مواد ندارد.

وی افزود: در حال حاضر تعداد سه کلینیک ترک اعتیاد در سطح شهرستان فردوس فعال است که در این مراکز بیماران معتاد به صورت سرپایی و با مصرف متادون مورد درمان قرار می‌گیرند.

مسئول کلینیک ترک اعتیاد شهرستان فردوس نیز گفت:‌ در این کلینیک روان‌شناس برای ارائه خدمات روان‌پزشکی، پرستار و مددکار اجتماعی برای انجام خدمات مشاوره‌ای حضور دارند.

مسعود بصیر افزود: برای اینکه به شخصیت افراد توهین نشود باید از به کار بردن واژه معتاد خودداری و به فرد معتاد، فرد وابسته به دارو بگوییم.

وی تصریح کرد: در این کلینیک با استفاده از داروی متادون و بوپرونرفین فرد بیمار مورد درمان قرار می‌گیرد.

مسئول کلینیک ترک اعتیاد فردوس یادآور شد: در این‌گونه مراکز انگیزه و شرایط ترک اعتیاد برای بیماران فراهم می‌شود و با پاک شدن هر فرد از مواد مخدر، زمینه بروز آسیب در جامعه کاهش می‌یابد.

بصیر گفت: در مراکز ترک اعتیاد هدف سالم کردن افراد و دوری از مواد است ولی در شرایطی که امکان ترک مواد برای بیمار وجود نداشته باشد، متادون‌درمانی برای مدت یک تا دو سال انجام می‌شود.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول