اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شبکه بهداشت شهرستان نور:

پزشک خانواده ماهانه 4 میلیون تومان حقوق ثابت می‌گیرد

خبرگزاری فارس: معاون شبکه بهداشت نور گفت: هر پزشک مجری طرح پزشکی خانواده ماهانه بین 3.5 تا 4 میلیون و 300 هزار تومان درآمد ثابت دارد.

پزشک خانواده ماهانه 4 میلیون تومان حقوق ثابت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور علیرضا جلالی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی اجرای طرح پزشک خانواده در شهرستان نور بیان داشت: با اجرای طرح پزشک خانواده، طبابت علمی‌تر و درآمد پزشکان منطقی می‌شود.

وی گفت: با اجرای این طرح، تجویز نسخ داروهای بی‌مورد، امور پاراکلینیکی بی‌مورد و هزینه‌ها کاهش می‌یابد و قطعا با گذشت زمان رضایت‌مندی مردم بیشتر می‌شود.

معاون شبکه بهداشت و درمان نور ابراز داشت: در راستای برنامه پنجم توسعه وزارت بهداشت موظف به ارائه خدمات الکترونیک سلامت شد که اجرای طرح پزشک خانواده در همین زمینه و ثبت‌نام الکترونیکی و تشکیل پرونده الکترونیک برای هر 2 هزار و 500 نفر جمعیت برای هر پزشک اجرا می‌شود.

جلالی از تعیین سرانه یک‌هزار و 750 تومانی برای هر نفر و پرداخت به پزشکان طرح خبر داد و گفت: هر پزشک مجری این طرح ماهانه بین سه و نیم تا 4 میلیون و 300 هزار درآمد ثابت و تضمین شده دارد.

این مسئول ادامه داد: به ازای گروه هدف (افراد بالای 60 سال، مادران باردار و کودکان) در زیر مجموعه هر پزشک 20 درصد به سرانه عمومی یک‌هزار و 750 تومان اول اضافه و پرداخت می‌شود، مسئول تیم سلامت نیز 20 درصد حق مسئولیت دریافت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خدمات روانشناسی و تغذیه نیز با قرارداد مجزا انجام می‌شود درباره وضعیت شهرستان در هماهنگی اجرای طرح تصریح کرد: کمیته‌های آموزش و اطلاع رسانی، پشتیبانی، پایش و نظارت برای اجرای هر چه صحیح‌تر این طرح تشکیل شد.

این مسئول گفت: با اجرای طرح، تمام ویزیت‌های جمعیت زیر پوشش از طریق پزشکان مورد نظر انجام و به‌ دلیل پرداخت سرانه انجام ویزیت و خدمات تزریقات و پانسمان، سرم و بستری بیمارستان رایگان خواهد بود.

جلالی با اشاره به اینکه تمام بیمه‌شدگان با احراز هویت در سامانه الکترونیک سلامت ثبت‌نام می‌شوند و دارای کارت سلامت الکترونیک می‌شوند متذکر شد: ملاک ثبت‌نام دارا بودن حداقل سه ماه اعتبار دفترچه است.

وی تاکید کرد: دارندگان دفترچه بیمه با مراجعه به مراکز بیمه‌ای طرف قرارداد نسبت به تمدید یا تعویض دفترچه اقدام و در سامانه ثبت‌نام کنند. در غیر این صورت باید خدمات آزاد دریافت کنند.

معاون شبکه بهداشت نور در پایان خواستار اطلاع‌رسانی مناسب به جامعه شد تا باور قلبی به مزایای اجرای طرح پیدا کنند که قطعا اتفاق خوبی است.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول