اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

شروع سرشماری اجرای پزشک خانواده در اردبیل 25 اردیبهشت ماه

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: کار سرشماری برای اجرای دقیق و مناسب طرح پزشک خانواده در مرکز استان اردبیل از 25 اردیبهشت ماه شروع می‌شود.

شروع سرشماری اجرای پزشک خانواده در اردبیل 25 اردیبهشت ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی عصر امروز در جلسه هماهنگی برای اجرای طرح پزشک خانواده در پنج شهر منتخب اردبیل اظهار داشت: طرح پزشک خانواده از مردادماه در شهرهای مختلف استان اردبیل و از اول مهر ماه در مرکز استان شهر اردبیل اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی تصریح کرد: ‌با توجه به این‌که اجرای این طرح نیاز به سرشماری و برآورد جمعیتی، تجهیزات و امکانات دارد کار سرشماری در اکثر شهرها انجام شده و در مرکز استان اردبیل نیز این کار به سرعت عملیاتی می‌شود.

پورفرضی خاطر نشان کرد: براساس این طرح در شهرهای مختلف محل‌های 10 هزار نفری شناسایی و انتخاب شده و در این محل‌ها مراکز بهداشتی دایر می‌شود که این مراکز خود متولی سلامت 10 هزار نفر زیر پوشش این طرح هستند.

این مسئول اضافه کرد: علاوه بر مرکز بهداشت سه مطب خصوصی نیز توسط پزشکان برای این تعداد جمعیت راه‌اندازی شده و فعالیت می‌کنند تا خدمات مطلوب به مراجعان ارایه شود.

وی ادامه داد: هر پزشک خانواده دو هزار و 500 نفر را ثبت‌نام کرده و ارایه خدمات بهداشتی، درمانی بر عهده پزشک معالج می‌باشد.

به گزارش فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: بعد از جمع‌آوری اطلاعات و ثبت رایانه‌ای آنها برای هر خانوار پرونده الکترونیکی سلامت دایر می‌شود تا وضعیت سلامت او به صورت دقیق در آن ثبت و ضبط شود.

پورفرضی اجرای این طرح را در راستای توزیع عادلانه امکانات و خدمات بهداشتی، درمانی توصیف کرد و گفت: این طرح در سه سطح اجرا می‌شود به طوری که در سطح اول فرد به پزشک عمومی مراجعه کرده و در این سطح از ویزیت و داروی رایگان استفاده می‌کند.

وی افزود: در صورت نیاز بیمار سطح دوم که خدمات تخصصی است و سطح سوم که خدمات فوق تخصصی ارایه می‌شود با فرم اهدای پزشک خانواده بهره‌مند از خدمات این سطوح تعیین شده می‌شود.

پورفرضی در ادامه سخنان خود تصریح کرد:‌ با استفاده از طرح پزشک خانواده 10 درصد فرانشیز پرداختی خانواده‌ها به کمتر از پنج درصد کاهش یافته و بستری و درمان با سهولت بیشتر انجام می‌شود.

انتهای پیام/ش20/پ3003 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول