اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کهگیلویه و بویراحمد صورت می‌گیرد

آغاز طرح پزشک خانواده شهرهای پرجمعیت از گچساران

خبرگزاری فارس: در نشست شورای سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد مقرر شد طرح پزشک خانواده شهرهای پرجمعیت این استان از گچساران آغاز شود.

آغاز طرح پزشک خانواده شهرهای پرجمعیت از گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز جلسه هماهنگی طرح پزشک خانواده با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و تنی چند از مسئولان علوم پزشکی این استان در سالن اجتماعات مرکز بهداشت برگزار شد.

در این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به تشریح این طرح پرداخت و گفت: در استان برنامه‌ریزی‌هایی برای این طرح داشته‌ایم و در مناطق کوچک و روستاها در حال حاضر این طرح انجام می‌شود و شهرهایی که زیر 20 هزار نفر جمعیت دارند هم از این طرح استفاده می‌کنند.

حسام‌الدین نبوی‌زاده ادامه داد: برای سه شهر بزرگ استان یعنی گچساران یاسوج و دهدشت برنامه‌ریزی های لازم را برای اجرای این طرح مهم انجام می‌دهیم که در مرحله اول شهرستان گچساران طرح مذکور را به مرحله اجرا می‌گذارد.

این مسئول گفت: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه باید انجام گیرد تا مردم بدانند که اجرای این طرح به نفع مملکت و مردم است و در این طرح دور ریزی وجود ندارد و از دورریزی‌های منابع جلوگیری می‌شود.

وی در تشریح این طرح بیان کرد: به طور خلاصه در مناطق شهری مردم ثبت‌نام می‌کنند و هر 2 هزار و 500 نفر برای یک پزشک نام‌نویسی می‌کنند و این پزشک تعداد 2 هزار و 500 نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد و این افراد چه بیمار شوند چه بیمار نشوند هزینه و خدمات به پزشک مربوطه پرداخت و ارائه می‌شود.

نبوی‌زاده افزود: این افراد رایگان معالجه می‌شوند و داروهای آنان هم به صورت رایگان عرضه می‌شود و در صورت تشخیص پزشک مربوطه، برای درمان بیمار تحت نظر به پزشک متخصص معرفی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی این استان در ادامه گفت: در مرحله اول بیمار باید نزد پزشک خود تشکیل پرونده دهد که این پرونده شامل اطلاعاتی نظیر قد بیمار، وزن بیمار و سابقه بیماری شخص در آن لحاظ شده که با انجام این مراحل اکثر خدمات درمانی بیمار رایگان انجام می‌گیرد.

نبوی‌زاده افزود: نگاه پزشکان باید سلامت محور باشد نه نگاه درمان‌بر و در این طرح سرشماری مناطق انجام می‌گیرد، اطلاعات استخراج می‌شود و پرونده تشکیل می‌شود و در ادامه کار اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.

این مسئول افزود: این پرونده در نهایت به تشکیل پرونده الکترونیک سلامت منجر می‌شود به این صورت که فردی که زیر پوشش پزشک خانواده بوده در صورت نیاز پرونده به پزشک متخصص ارجاع داده می‌شود و اطلاعات به صورت آنلاین ثبت خواهد شد.

در این جلسه نمایندگان بیمه خدمات درمانی استان و مسئول شبکه بهداشت گچساران در راستای موانع و مشکلات پیش روی این طرح مباحثی را مطرح کردند و نیکزاد استاندار کهگیلویه و بویراحمد در زمینه همکاری و حل این موانع قول مساعدت و همکاری داد و قرار بر این شد که اجرای این طرح از شهرستان گچساران آغاز شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول