اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اسدآباد:

طرح پزشک خانواده در سطح شهر اسدآباد اجرا می‌شود

خبرگزای فارس: فرماندار اسدآباد گفت: طرح پزشک خانواده در سطح شهر در حال اجرای مراحل اولیه است.

طرح پزشک خانواده در سطح شهر اسدآباد اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، مصطفی آزادبخت عصر امروز شنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه مسئولان حوزه‌های مختلف بخصوص در حوزه بهداشت و درمان با سلامت جامعه سر و کار دارند، اظهار ‌‌داشت:  کوتاهی در امر خدمت‌رسانی به مردم و عدم تکریم و احترام آنان از هیچ فرد مسئولی قابل توجیه نیست.

وی از اجرای طرح پزشک خانواده در سطح شهر اسدآباد خبر داد و افزود: اجرای این طرح یک تحول بنیادین در نظام سلامت کشور و جامعه است.

فرماندار اسدآباد در ادامه با تأکید بر همکاری مسئولان در ادارات و نهادهای مختلف در طرح پزشک خانواده با شبکه و مرکز بهداشت و درمان شهرستان از آنان خواست موجب اجرایی شدن صحیح این طرح شوند.

محمدعلی وکیلی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسدآباد هم بهداشت و درمان را یک مجموعه پیچیده در راستای سلامت جامعه خواند و گفت: اجرای طرح پزشک خانواده در سه استان اجرایی شده که موجب می‌شود یک فرد بیمار برای بیماری کوچکی مانند سرماخوردگی به متخصص مراجعه نکند.

مدیر مرکز بهداشت و درمان شهرستان اسدآباد نیز با بیان اینکه به ازای هر 2 هزار و 500 نفر جمعیت شهری زیر پوشش یک پزشک قرار می‌گیرد، گفت: در راستای اجرای طرح پزشک خانواده دولت به ازای هر نفر ماهانه یک هزار و 750 تومان سرانه پرداخت می‌کند که در این طرح  ویزیت بیماران و اقلام دارویی بصورت رایگان است  و بیمار هیچ گونه هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند.

حسن میرزایی تصریح کرد: بیماران در صورتی می‌توانند از بیمه درمانی خود استفاده کنند که در طرح پزشک خانواده شرکت کرده باشند.

وی با تأکید بر فرهنگسازی استفاده از طرح پزشک خانواده در بین افراد جامعه گفت: اجرای این طرح نیازمند اطلاع رسانی از طریق رسانه‌های جمعی و مسئولان است.

مدیر مرکز بهداشت و درمان شهرستان اسدآباد افزود: تعداد پنج پزشک در بخش خصوصی و 7 پزشک هم در بخش دولتی و خصوصی در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند که باید با همکاری، تعامل و ایجاد مطب استاندارد تا پایان دولت دهم طرح پزشک خانواده را اجرایی کنیم.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول