اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

آغاز طرح سرشماری جمعیت برای اجرای طرح پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: از امروز با آغاز سرشماری جمعیت در حوزه بهداشت و درمان مراحل اجرای طرح پزشک خانواده در شهر اردبیل آغاز می‌شود.

آغاز طرح سرشماری جمعیت برای اجرای طرح پزشک خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای سلامت و بهداشت عمومی اظهار داشت: با توجه به آغاز طرح پزشک خانواده از مرداد ماه امسال در مناطق شهری بالای 20 هزار خانوار سرشماری جمعیت تنها برای کسب اطلاعات بهداشتی و درمانی در شهر اردبیل اجرا می‌شود.

وی این طرح را از ابتکارات ارزشمند دولت خدمتگزار توصیف کرد و گفت: مراحل اجرای آن از سال 85 با هدف‌گذاری‌های علمی و اصولی از مناطق روستایی آغاز شده است.

فرماندار اردبیل خاطرنشان کرد: تجربیات ارزشمند حاصل از اجرای این طرح عزم دولت را در حوزه بهداشت و درمان مضاعف کرده تا مراحل اجرایی این حرکت ماندگار در مناطق شهری بالای 20 هزار خانوار به مرحله اجرا در‌آید.

اکبری رسالت مهم عوامل متولی در حوزه بهداشت و سلامت را حرکت در بستر عدالت اجتماعی توصیف کرد و افزود: با اجرای این اقدام شایسته بیماران تحت درمان فقط هزینه‌های پزشکی و بهداشتی خود را تا 30 درصد تامین می‌کنند.

این مسئول کاهش هزینه‌های درمان و ارتقای شاخص‌های سلامت در جامعه را از عمده ویژگی‌های این طرح برشمرد و یادآور شد: هدف از اجرای این طرح ویزیت و معالجات سر‌پایی به صورت رایگان، استفاده از امکانات بدون هزینه در قالب خدمات اورژانسی و بستری سریع و آسان در مراکز آموزشی و درمانی خواهد بود.

رئیس شورای سلامت اردبیل با اشاره به اینکه در طرح پزشک خانواده همه اعضای خانوارها با بیمه درمانی طرف قرارداد می‌شوند، بیان داشت: بیمه به ازای هر ثبت نام 17 هزار و 500 ریال به طور سرانه سالانه پرداخت می‌کند.

اکبری ادامه داد: این در حالی است که افراد مسن و نوزادان کمتر از یک سال نیز از مبلغ اضافه در دریافت هزینه‌های بیمه‌ای برخوردار می‌شوند.

وی نحوه ثبت نام مردمی برای مشارکت در طرح پزشک خانواده را ضروری دانست و تاکید کرد: شهروندان با مراجعه به مراکز درمانی در فاصله 1.5 کیلومتری نسبت به ثبت نام و تکمیل پرونده سلامت اقدام و به این ترتیب هر خانوار به فاصله شش ماه و به لحاظ تغییر در موقعیت اسکان نسبت به جابجایی در پزشک خانواده اقدام می‌کنند.

فرماندار اردبیل در پایان سخنان خود ثبت خانواده‌ها را شرط استفاده از مزایای طرح پزشک خانواده دانست و اظهار داشت: دفترچه بیمه درمانی افرادی که در این طرح ثبت نام نکرده باشند فاقد وجاهت قانونی و اعتباری خواهد بود و مراحل درمان از جمله ویزیت، دارو، آزمایش و عکس در صورت ثبت نام نکردن به صورت آزاد محاسبه شده و افراد فاقد دفترچه بیمه نیز با پرداخت 50 درصد حق بیمه زیر‌پوشش قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول