اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

ویزیت در طرح پزشک خانواده رایگان است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در برنامه پزشک خانواده شهری فرانشیز دارو و ویزیت پزشک خانواده و تیم سلامت سطح یک رایگان است.

ویزیت در طرح پزشک خانواده رایگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر غلامرضا حیدری صبح امروز در کارگروه پزشک خانواده استان بوشهر اظهار داشت: برای جلوگیری از تجویز غیرمتعارف دارو و پاراکلینیک عملکرد پزشک در این زمینه در پایش او به طور محسوس لحاظ می‌شود.

وی افزود: تمام افراد جامعه برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی باید از طریق این تیم وارد زنجیره ارائه خدمات سلامت شوند در غیر این صورت موظف هستند 100 درصد هزینه‌های درمانی مربوط را شخصا پرداخت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: برنامه پزشک خانواده یکی از مهم‌ترین روش‌های افزایش دسترسی و بهره‌مندی عادلانه آحاد مردم از خدمات سلامت است و علاوه بر تأمین خدمات مورد نیاز جامعه، امکان هرگونه سوءاستفاده از نیازهای سلامت مردم توسط ارائه‌دهندگان خدمات سلامت را کم و محدود می‌کند.

حیدری اضافه کرد: در این برنامه، پزشک عمومی و تیم وی مسئولیت کامل سلامت افراد و خانوارهای تحت پوشش خود را به عهده داشته و پس از ارجاع فرد به سطوح تخصصی، مسئولیت پیگیری سرنوشت وی را نیز به عهده دارند.

وی بیان کرد: خدمات سلامت در برنامه پزشک خانواده به جمعیت تحت پوشش به شکل فعال (Active) ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطر نشان کرد: پزشک خانواده دارای مدرک دکترای حرفه‌ای پزشکی و مجوز معتبر کار پزشکی و عهده‌دار خدمات پزشکی سطح اول است و مسئولیت‌هایی از قبیل توجه به جامعیت خدمات، تداوم خدمات، مدیریت سلامت، تحقیق و هماهنگی با سایر بخش‌ها را بر عهده دارد.

حیدری بیان کرد: پزشک خانواده مسئول ارایه خدمات جامع سلامت و پاسخگویی مستمر به افراد تحت پوشش خود (اعم از سالم و بیمار) بدون توجه به اختلاف سنی، جنسی، اقتصادی، فرهنگی و نوع بیماری از قبل از تولد تا لحظه مرگ است.

وی اظهار داشت: پزشک خانواده موظف به ارائه خدمات با کیفیت، جامع و متناسب با نیاز مردم برای تأمین، حفظ و ارتقای سلامت فرد، خانواده و جامعه بوده و مسئول ارتقای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی جمعیت تعریف شده تحت پوشش خود است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطر نشان کرد: پزشک خانواده باید دارای مهارت‌های لازم در زمینه غربالگری، تشخیص و درمان بیماران، مهارت‌های ارتباطی و توان تجزیه و تحلیل ابعاد روانی، اقتصادی و اجتماعی مؤثر بر سلامت بوده و قادر به مدیریت بیماران به ویژه بیماران مزمن نیازمند مراقبت طولانی مدت باشد.

حیدری گفت: پزشک خانواده باید دارای اطلاعات کاملی از ژنوگرام خانواده، تاریخچه سلامت و بیماری‌های جسمی، روانی و اجتماعی اعضای خانواده تحت پوشش خود برای انجام مداخلات مناسب باشد.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف پزشک خانواده، ارائه خدمات و مراقبت‌های اولیه بهداشتی است که بدون ارائه این خدمات نمی‌توان از اصطلاح پزشک خانواده برای ارائه صرف خدمات درمانی استفاده کرد.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول