اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد

پیش‌بینی یک پزشک خانواده به ازای هر 2500 نفر جمعیت شهری

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: به ازای هر 2 هزار و 500 نفر جمعیت شهری در اجرای برنامه پزشک خانواده یک پزشک عمومی پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی یک پزشک خانواده به ازای هر 2500 نفر جمعیت شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرزام بیدارپور در نخستین همایش استانی پزشک خانواده و سیستم نظام ارجاع در مناطق شهری در سنندج اظهار کرد: یکی از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی در تحول نظام سلامت اجرای طرح پزشک خانواده است که بر اساس برنامه پیش می‌رود.

وی افزود: در اجرای طرح پزشک خانواده در مناطق شهری به ازای هر 2 هزار و 500 نفر جمعیت یک پزشک عمومی، یک پرستار، یک ماما و یک روانشناس در نظر شده است.

دبیر ستاد سیستم نظام ارجاع در مناطق شهری کردستان در ادامه بیان کرد: تمام نیازهای آموزشی هر خانوار توسط پزشک خانواده انجام می‌شود و تمام اطلاعات آنها در پرونده سلامت نیز ثبت خواهد شد.

بیدارپور در ادامه با اشاره به مزایای برنامه پزشک خانواده در مناطق شهری اضافه کرد: اجرای این برنامه موجب می‌شود که خدمات بهداشتی هدفمندتر باشد چراکه بسیاری از بیماران بر اساس ایده‌های شخصی خود به پزشکان مراجعه می‌کنند.

وی در ادامه ارائه خدمات بهتر و با کیفیت و اصولی و ثبت اطلاعات خانوارها را از دیگر اهداف اصلی پزشک خانواده در مناطق شهری عنوان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در اجرای سیستم نظام ارجاع را موثر دانست و اعلام کرد: سرانه پایه پزشک خانواده و دستیارش به ازای هر نفر 17 هزار و 500 ریال است و این رقم تا 20 درصد می‌تواند افزایش یابد.

بیدارپور اضافه کرد: متخصصان پزشک خانواده، اجتماعی، داخلی و اطفال افراد واجد شرایط پزشک خانواده هستند که در برخی از نقاط استان با کمبود پزشک متخصص روبه‌رو هستیم.

وی تصریح کرد: تمام افراد جامعه برای دریافت خدمات بهداشتی درمانی باید از طریق تیم سلامت وارد زنجیره ارائه خدمات سلامت شوند در غیر اینصورت موظفند صد درصد هزینه‌های درمانی را پرداخت کنند.

دبیر ستاد سیستم نظام ارجاع در مناطق شهری کردستان اضافه کرد: یک پزشک و دو پرستار به ازای هر 30 هزار نفر جمعیت شهری در ساعت غیربرنامه پزشک خانواده و روزهای تعطیل در درمانگاه‌های پایگاه سلامت برای ارائه خدمات حضور دارند.

بیدارپور تصریح کرد: تامین جامعیت خدمات، مدیریت سلامت و هماهنگی با سایر بخش‌ها از وظایف اصلی پزشک خانواده است.

وی ادامه داد: نظام سلامت شامل تمام سازمان‌ها، موسسات و منابعی که به ارائه اقدامات سلامت اختصاص دارند تا به رفاه حال عمومی برسیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: عدالت در سلامت و استفاده بهینه از خدمات با استفاده از سیستم ارجاع و پزشک خانواده میسر خواهد شد و می‌توان گفت که از ارکان توسعه و پیشرفت حوزه بهداشت و درمان به شمار می‌آید.

بیدارپور در پایان خاطرنشان کرد: هر پزشک خانواده یک مجموعه مشخص در یک منطقه را پوشش داده و در سه سطح به مردم خدمات می‌دهند.

انتهای پیام/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول