اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد

انجام اقدامات اولیه اجرای پزشک خانواده شهری در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اقدامات اولیه اجرای برنامه پزشک خانواده و سیستم نظام ارجاع در مناطق شهری کردستان انجام شد.

انجام اقدامات اولیه اجرای پزشک خانواده شهری در کردستان

فرزام بیدارپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در راستای قانون پنجم توسعه و با توجه به اهمیت سلامت آحاد مردم این برنامه به عنوان یک بحث جدی در قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده امسال در مناطق شهری با تأکید بر سلامت مردم  آغاز می‌شود، افزود: ارتقای سطح سلامت مردم جامعه از مهم‌ترین اهداف در چشم‌انداز برنامه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه ارتقا شاخص‌های سلامت است.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، پزشک خانواده فردی است که حداقل دارای مدرک دکترای حرفه‌ای پزشکی و مجوز معتبر فعالیت حرفه‌ای پزشکی در محل ارائه خدمت باشد.

بیدارپور اضافه کرد: در این طرح کشوری متخصصان پزشکی خانواده که شامل پزشکی اجتماعی، داخلی و اطفال است با گذراندن دوره کوتاه مدت بازآموزی تطبیقی می‌توانند به عنوان پزشک خانواده در نخستین سطح خدمات عهده‌دار ارائه و مدیریت خدمات سلامت سطح یک باشند.

دبیر ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده و سیستم نظام ارجاع درمناطق شهری کردستان تصریح کرد: تأمین جامعیت، تداوم خدمات، مدیریت سلامت، تحقیق و هماهنگی با سایر بخش‌ها از مسئولیت‌های پزشک خانواده است.

بیدارپور بیان کرد: هر 2 هزار و 500 نفر جمعیت  شهری در این طرح زیر پوشش یک پزشک خانواده قرار می‌گیرد و تمام خدمات بهداشتی درمانی طبق بسته‌های خدمتی به این افراد ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: در کنار پزشک خانواده، نیروهای ماما، کارکنان تغذیه و روانشناس نیز مطابق دستورالعمل به ارائه خدمت می‌پردازند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه افزود: هر فرد باید به پزشک خانواده‌ای که در نزد وی ثبت نام کرده مراجعه و از طریق آنها نیز به پزشکان متخصص در صورت نیاز ارجاع داده می‌شود.

بیدارپور با اشاره به مزایای برنامه پزشک خانواده در مناطق شهری گفت: با اجرای این برنامه از بار مراجعات بی‌مورد مردم به پزشکان متخصص و اورژانس‌ها کاسته شده و بر روابط بین مردم و پزشکان خانواده افزوده می‌شود.

وی اظهار کرد: برنامه کشوری پزشک خانواده و نظام سیستم ارجاع در مناطق شهری با همکاری مسئولان مربوطه در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بیمه‌های خدمات درمانی، تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و کمیته امداد امام خمینی(ره) اجرا می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان تشکیل ستاد اجرایی استان، کمیته فرهنگی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، کمیته آمار و فناوری اطلاعات، کمیته ساماندهی تأمین و توزیع منابع مالی و ساختار، کمیته آموزش و مدیریت نیروی انسانی و کمیته پایش و ارزشیابی، برگزاری همایش یک‌روزه برای مدیران ارشد ادارات و سازمان‌های ذیربط، برگزاری جلسه‌ای با حضور استاندار کردستان به‌عنوان رئیس ستاد راهبردی استان و تدوین برنامه عملیاتی اجرای برنامه از مهم‌ترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی کردستان در راستای آمادگی برای اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری استان کردستان است.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول