اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ملایر

تدابیر لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده به کار گرفته شود

خبرگزاری فارس: فرماندار ملایر گفت: تدابیر و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده در ملایر به کار گرفته شود.

تدابیر لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده به کار گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور صبح امروز یکشنبه در جلسه ستاد پزشک خانواده در ملایر اظهار کرد: این طرح بزرگ و عدالت‌محور که از سوی وزارت بهداشت و درمان و با هدف استفاده مردم از امکانات بهداشتی و درمانی به صورت عادلانه اجرا می‌شود که این طرح در کشورهای پیشرفته اجرایی شده و آثار و نتایج مثبتی را به همراه داشته که برای کشور ما نیز بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده در چند ماه آینده در استان همدان و شهرستان ملایر نیز اجرایی می‌شود، گفت: برای هر چه بهتر انجام شدن این طرح بزرگ از هم‌اکنون لازم است تدابیر و برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی دستگاه‌های مرتبط و شبکه بهداشت و درمان شهرستان صورت گیرد.

فرماندار ملایر با بیان اینکه در ابتدای اجرای هر طرحی نواقص و مشکلاتی وجود دارد، گفت: باید از تمام امکانات استفاده کنیم تا آثار منفی اجرای طرح به حداقل برسد و در این راستا می‌طلبد دستگاه‌ها ستاد هماهنگی تشکیل داده و به نحو مطلوب روند کار را دنبال کنند.

وی بر فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق و آگاهانه برای طرح پزشک خانواده تأکید کرد و گفت: بودجه‌های لازم نیز باید برای این طرح پیش‌بینی شده تا روند اجرا با مشکلات کمتری مواجه شود.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز افزود: در راستای سیاست‌های ابلاغی رهبری و عنایات ویژه دولت خدمتگزار در راستای عدالت‌محوری و سلامتی جامعه طرح پزشک خانواده بعد از هدفمندی یارانه‌ها، بزرگترین طرحی است که دولت آن را اجرایی می‌کند.

اکبر غلامعلیان با بیان اینکه این طرح در ابتدای کار به صورت آزمایشی در کشور اجرایی شد، گفت: طرح پزشک خانواده طبق برنامه‌ریزی‌های لازم باید از مردادماه در ملایر اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه جایگاه پزشک خانواده باید برای مردم فرهنگ‌‌سازی شود، ابراز داشت: برای این کار نیاز به زیرساخت‌های فرهنگی داریم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر به مشکلات پزشک خانواده در ملایر اشاره کرد و گفت: پزشکان عمومی ملایر در حال حاضر 119 نفر هستند که از این تعداد 48 پزشک دارای مطب بوده و مابقی فاقد مطب و در مراکز درمانی مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه در طرح پزشک خانواده پزشکان باید دارای مطب باشند تعداد پزشکان برای اجرای طرح در ملایر با کمبود مواجه است.

غلامعلیان ادامه داد: در اجرای طرح برای هر 2 هزار و 500 نفر یک پزشک نیاز است که هر پزشک باید یک ماما و کارشناس روانشناس و بهیار و... را در کنار کار خود داشته باشد و در واقع برای هر 10 هزار نفر جمعیت 17 نفر نیرو پای کار است.

وی به مراکز درمانی ملایر اشاره کرد و گفت: به دلیل کمبود درمانگاه‌ها سه درمانگاه فرهنگیان، نیروهای مسلح و درمانگاه ولی عصر(عج) نیز برای این طرح آماده شده که این مراکز قبل از هر چیز باید به صورت شبانه‌روزی شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر خاطرنشان کرد: در طرح پزشک خانواده برای افراد طی مراحل مختلف پرونده الکترونیکی تشکیل می‌شود و در طول درمان خدمات به صورت رایگان است.

وی در پایان با اشاره به اینکه بخش عمده اجرایی این طرح بر عهده شرکت‌های بیمه‌گر است، گفت: شرکت‌های بیمه نیز باید برنامه‌ریزی‌هایی طرح و هماهنگی لازم را با شبکه بهداشت و درمان داشته باشند.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول