اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌غربی:

زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده فراهم شود

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌غربی بر آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای اجرایی‌شدن هر چه بهتر طرح پزشک خانواده در استان تاکید کرد.

زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده در جلسه راهبردی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع مناطق شهری در استان اظهار داشت: برخی از مناطق محروم استان امکان دسترسی به پزشکان را ندارند که به نظر می‌رسد طرح پزشک خانواده می‌تواند در حل این مسئله کارگشا باشد و عدالت را در جامعه گسترش دهد.

وی بر همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط تاکید کرد و گفت: سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان باید بر اجرای هر چه بهتر این طرح در استان کمک کنند و مواد اولیه اطلاعاتی را برای انعکاس موضوع در اختیار رسانه‌های گروهی قرار دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: توجیه مدیران استانی می‌تواند در روند اجرایی‌شدن این طرح موثر باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: 57هزار نفر خانواده دولت در استان هستند که زیر نظر مدیران استانی فعالیت می‌کنند لذا این مجموعه ظرفیت قابل توجهی در استان دارد که توجیه مدیران استانی در آشنایی این تعداد افراد و به تبع آن جامعه می‌تواند موثر باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی اظهار امیدواری کرد؛ طرح پزشک خانواده همانند دیگر طرح‌های موفق دولت ثمرات قابل قبولی در جامعه داشته باشد.

وی همچنین نقش رسانه‌ها و صدا و سیما را در ترویج و آشنایی بیشتر مردم استان با این طرح موثر دانست و گفت: انجام هر کاری نیازمند زمینه‌سازی و فضاسازی است که توجیه درست مسئولان و مردم از جزئیات این طرح می‌تواند این فضاسازی را در جامعه انجام دهد و نقش نشریات و رسانه‌های گروهی به‌ویژه صدا و سیما در این بین اهمیت بسزایی دارد.

به گفته استاندار آذربایجان‌غربی، دولت‌های نهم و دهم همواره ثابت کرده‌اند که پیشتاز سیاست‌های عدالت‌خواهانه در جامعه هستند و برنامه‌های عدالت‌محور یکی پس از دیگری به بار می‌نشیند که از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها طرح پزشک خانواده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان نیز در این جلسه گفت: اجرای طرح پزشک خانواده از مردادماه سال 84 آغاز شده است که دسترسی به خدمات بهداشتی درمانی به صورت عادلانه، کم‌هزینه و با بیشترین کیفیت هدف کلی این طرح است.

کوروش ساکی ادامه داد: اجرای این طرح در استان در سه سطح آغاز شده است که در ارتقای سطح سلامت جامعه و ایجاد اشتغال موثر خواهد بود.

عابد فتاحی رئیس سازمان نظام پزشکی استان نیز در این جلسه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تجمیع دفترچه‌های بیمه گفت: تجمیع دفترچه‌های بیمه و قطع ارتباط مالی بین پزشک و بیمار از جمله مسائلی است که باید به این موضوع در حوزه بهداشت و درمان توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول