اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد:

تعداد خانه‌های دیجیتال به 500 مورد افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تعداد خانه‌های دیجیتال در قالب شبکه ملی فرهنگ به 500 خانه فرهنگ دیجیتال افزایش خواهد یافت.

تعداد خانه‌های دیجیتال به 500 مورد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد سیدمحمد حسینی شامگاه جمعه در جمع مدیران رسانه‌های خراسان‌شمالی اظهار داشت: هم ‌اکنون 260 خانه فرهنگ دیجیتال در کشور وجود داشته که این تعداد تا پایان امسال به 500 مورد افزایش خواهد یافت.

وی گفت: این یک کار ارزشمندی بوده که در حال انجام است و طی آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت‌های لازم را دارد.

حسینی خاطرنشان کرد:ایجاد خانه‌های دیجیتال در دولت نهم و دهم شکل گرفت که حمایت لازم از بخش دیجیتال و برپایی نمایشگاه‌های استانی در این راستا انجام می‌شود و این موضوع در گذشته سابقه نداشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ دیجیتال در بحث فضای مجازی بسیار کمک می‌کند در آن بحث فضای مجازی که اکنون یک شورای عالی فضای مجازی با رهنمود رهبر معظم انقلاب در سطح کشور ایجاد شده و به طور طبیعی هم جوانان و نوجوانان اکنون یک وقت عمده‌ای از آنها اختصاص به این مسائل دارد.

وی با تاکید بر اینکه در این مورد یک بخش از وظایف بر عهده وزارت ارشاد و مرکز رسانه‌های دیجیتال است، افزود: بر همین اساس ما باید در تولید محتوا کمک کنیم و محتوای مناسب در اختیار مخاطبان قرار بگیرد و خانواده‌ها دیگر نگران آنان نباشند.

حسینی تصریح کرد: البته باید آنان صرفاً کاربر معمولی نباشند و از قالب استفاده‌کننده خارج شوند و لازم است تا خودشان هم فعال باشند و آموزش‌هایی که داده شده در بازی‌سازی و انیمیشن به کار برده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال تهران یک بخش به تولیدات کاربران اختصاص دارد، افزود: اجرای این برنامه از سوی مرکز رسانه‌های دیجیتال در این نمایشگاه قابل توجه است و با روحیه‌ای که کاربران داشته کارهای خلاقی و نوآوری را در این زمینه ارائه کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به تکلیف استان خراسان‌شمالی برای راه‌اندازی 15 خانه دیجیتال گفت: امروز شاهد افتتاح سه مجتمع و خانه فرهنگ دیجیتال در شهرستان‌های بجنورد و شیروان هستیم.

حسینی با بیان اینکه راه‌اندازی هفت خانه دیجیتال نیز در برنامه کاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار دارد، متذکر شد: پنج خانه دیجیتال نیز باید تا شهریور امسال از سوی اداره‌کل ارشاد استان راه‌اندازی شود.

سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای افتتاح خانه فرهنگی دیجیتال علی ابن ابیطالب(ع)، افتتاح مجتمع فرهنگی دیجیتال گلشن، افتتاح نگارخانه بجنورد و افتتاح مجتمع فرهنگی دیجیتال شیروان سفر یک ‌روزه‌ای را به استان خراسان‌شمالی داشت.

به گزارش فارس برگزاری نشست وزیر با اصحاب رسانه خراسان‌شمالی و بازدید از دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

انتهای پیام/ن10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول