اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی مطرح کرد

حضور 50 شرکت در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: 50 شرکت در حوزه رسانه‌های دیجیتال در دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال این استان حضور خواهند یافت.

حضور 50 شرکت در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد،‌ حسین ثابت‌قدم‌وحید بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه در فضایی به وسعت 2 هزار متر و در 46 غرفه برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه 2 هزار نرم افزار مختلف در این نمایشگاه عرضه خواهد شد، افزود: دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در قالب سه بخش رایانه، تلفن همراه و بازی‌های رایانه‌ای برپا می‌شود.

ثابت‌قدم‌وحید همچنین از برگزاری هفت بخش به عنوان برنامه‌های جنبی این نمایشگاه خبر داد و گفت:‌ نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی، آموزش فضای دیجیتال برای خانواده‌ها و ... از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال خراسان‌شمالی از 25 اردیبهشت ماه به مدت پنج روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برپا خواهد بود، افزود: آثار عرضه شده در این نمایشگاه با 50 درصد تخفیف در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی با اشاره به سه بخش راه‌اندازی شده در دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال این استان اظهار داشت: بر همین اساس نرم‌افزارهای رایانه‌ای شامل نرم‌افزارهای رسانه‌ای و بسته‌های نرم‌افزاری رایانه‌ای بوده که به اشکال مختلف محتوا همچون فیلم،‌ پویانمایی، تصویر، ‌صدا و متن با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کنند و کاربرد رسانه‌ای دارند.

وی نرم‌افزارهای فرهنگی،‌ هنری، مذهبی، نرم‌افزارهای دانشنامه‌ای، نرم‌افزارهای آموزشی، کاربردی در حوزه پژوهش را از جمله نرم‌افزارهای رایانه‌ای عنوان کرد.

ثابت‌قدم‌وحید با اشاره به دومین بخش از برپایی نمایشگاه در قالب نرم‌افزارهای تلفن همراه اظهار داشت:‌ تمام نرم‌افزارهای رسانه‌ای که بر روی گوشی تلفن همراه قابل اجرا بوده و می‌تواند به صورت مستقل و یا با بهره‌گیری از سیستم‌های مخابراتی با مخاطب ارتباط برقرار کرده و ارائه خدمات و محتوا کند در زمره این نرم‌افزارها قرار می‌گیرد.

به گفته وی این نرم‌افزارها صرفاً ویژه گوشی‌های تلفن همراه بوده و می‌تواند دارای کارکرد رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی با ارائه محتوای فرهنگی و مذهبی و یا کارکرد آموزشی و سرگرمی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی همچنین ضمن تشریح سومین بخش از دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان تصریح کرد: بازی‌های رایانه‌ای شامل تمام بازی‌های سرگرمی دیجیتال قابل اجرا بوده که در قالب‌های مختلف برای بازی‌های رایانه‌ای کاربرد دارد.

* پیش‌بینی وسائط نقلیه ایاب و ذهاب برای بازدیدکنندگان نمایشگاه

ثابت‌قدم‌وحید در ادامه با اشاره به پیش‌بینی وسائط نقلیه برای تردد بازدیدکنندگان از نمایشگاه گفت: بر همین اساس کمیته اجرایی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال خراسان‌شمالی با همکاری اتوبوسرانی، وسائط نقلیه را به منظور جا به جایی شهروندان با اتوبوس پیش‌بینی کرده است.

وی افزود:‌ البته پیگیری‌هایی نیز به منظور ایجاد تاکسی‌های ویژه نمایشگاه در طول مدت برپایی این رویداد در حال انجام است.

* راه‌اندازی سینما سه‌بعدی در بوستان‌های بجنورد

ثابت‌قدم‌وحید در ادامه با اشاره به راه‌اندازی سینمای سه‌بعدی در بوستان‌های بجنورد گفت: تاکنون متقاضیانی در این زمینه به فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه و مجوزهای لازم صادر شده است.

وی پیش‌بینی کرد تا با مشارکت شهرداری‌ها،‌ سینمای سه‌بعدی در آینده نزدیک در بجنورد راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول