اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز

نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در بجنورد گشایش یافت

خبرگزاری فارس: دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال خراسان‌شمالی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این استان در بجنورد گشایش یافت.

نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در بجنورد گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، این نمایشگاه که عصر امروز با حضور استاندار خراسان‌شمالی و شماری از مسئولان این استان گشایش یافت در فضایی به وسعت 2هزار مترمربع و در 46 غرفه برپا شده است.

حضور 50 شرکت تولید نرم افزار و عرضه دو هزار نرم‌افزار رایانه‌ای و تلفن همراه از ویژگی‌های دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال این استان است.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌شمالی گفت: جوانان ما با فکر و استعداد خود می‌توانند از ظرفیت رسانه‌های دیجیتال برای تعالی نظام اسلامی استفاده کنند.

حسین ثابت‌قدم‌وحید اظهار داشت: جوانان با استفاده از این ظرفیت (رسانه‌های دیجیتال) می‌توانند پیام ایران اسلامی را به گوش جهانیان برسانند و سیاست‌های شوم استکبار را بیان کنند.

وی افزود: برگزاری این نمایشگاه یک فرصت علمی و فرهنگی بوده و دستاوردهای فراوانی به همراه خواهد داشت و زمینه‌ساز تکنولوژی‌های نوین خواهد بود.

ثابت‌قدم‌وحید ارتقای مهارت و دانش کاربردی و شکوفایی استعدادهای جوانان را از دیگر ویژگی‌های رسانه‌های دیجیتال برشمرد و گفت: آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ صحیح استفاده از رایانه و همچنین توانمندسازی استعدادهای جوانان از اهداف برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال است.

وی همچنین از رسانه‌های دیجیتال به عنوان ابزاری برای فرهنگ‌سازی و افزایش تولیدات و مهارت‌ها یاد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در راستای حمایت از کار در عرصه تولید فرهنگی برگزار می‌شود، افزود: رسانه‌های دیجیتال هم فرصت و هم از سویی تهدید محسوب شده از این رو باید از این ظرفیت برای تقویت بنیان‌های فرهنگی بهره برد.

وی همچنین توسعه و تقویت زبان فارسی در حوزه‌های دیجیتال را از اهداف برگزاری دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال عنوان کرد و یادآور شد: با برگزاری این نمایشگاه تولید آثار متناسب با فرهنگ ایرانی بیش از پیش فراهم می‌شود.

ثابت‌قدم‌وحید در ادامه از برگزاری هفت بخش به عنوان برنامه‌های جنبی این نمایشگاه خبر داد و گفت:‌ نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی، آموزش فضای دیجیتال برای خانواده‌ها از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال خراسان‌شمالی از 25 اردیبهشت ماه به مدت پنج روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برپا خواهد بود، افزود: آثار عرضه شده در این نمایشگاه با 50 درصد تخفیف در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی با اشاره به سه بخش راه‌اندازی شده در دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال این استان اظهار داشت: بر همین اساس نرم‌افزارهای رایانه‌ای شامل نرم‌افزارهای رسانه‌ای و بسته‌های نرم‌افزاری رایانه‌ای بوده که به اشکال مختلف محتوا همچون فیلم،‌ پویانمایی، تصویر، ‌صدا و متن با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کنند و کاربرد رسانه‌ای دارند.

وی نرم‌افزارهای فرهنگی،‌ هنری، مذهبی، نرم‌افزارهای دانشنامه‌ای، نرم‌افزارهای آموزشی، کاربردی در حوزه پژوهش را از جمله نرم‌افزارهای رایانه‌ای عنوان کرد.

ثابت‌قدم‌وحید با اشاره به دومین بخش از برپایی نمایشگاه در قالب نرم‌افزارهای تلفن همراه گفت:‌ تمام نرم‌افزارهای رسانه‌ای که بر روی گوشی تلفن همراه قابل اجرا بوده و می‌تواند به صورت مستقل و یا با بهره‌گیری از سیستم‌های مخابراتی با مخاطب ارتباط برقرار کرده و ارائه خدمات و محتوا کند در زمره این نرم‌افزارها قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: این نرم‌افزارها صرفاً ویژه گوشی‌های تلفن همراه بوده و می‌تواند دارای کارکرد رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی با ارائه محتوای فرهنگی و مذهبی و یا کارکرد آموزشی و سرگرمی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی همچنین با اشاره به سومین بخش از دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان افزود: بازی‌های رایانه‌ای شامل تمام بازی‌های سرگرمی دیجیتال قابل اجرا بوده که در قالب‌های مختلف برای بازی‌های رایانه‌ای کاربرد دارد.

به گزارش فارس، دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال خراسان‌شمالی از 25 تا 29 اردیبهشت جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این استان از ساعت 9 صبح تا 12:30 و 17 تا 21 برای بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول