اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نمایشگاه سراسری رسانه‌های دیجیتال یزد مطرح شد

خانواده‌ها توجه بیش‌تری به تولیدات دیجیتال داخلی داشته باشند

خبرگزاری فارس: مسئول بخش خانواده دومین نمایشگاه سراسری رسانه‌های دیجیتال یزد بر استفاده و آگاهی خانواده‌ها از تولیدات داخلی تاکید کرد.

خانواده‌ها توجه بیش‌تری به تولیدات دیجیتال داخلی داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، صادق صادقی عصر امروز در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان یزد در جمع خبرنگاران با تشریح غرفه خانواده این نمایشگاه اظهار داشت: بخش خانواده این نمایشگاه شامل بخش‌های خانه پاک، بولوتوث خانه، نقاش‌باشی، برگزیدگان، مسابقات، سرگرمی و سالن نمایش سه بعدی است.

وی افزود: در بخش بلوتوث خانه محتویات مورد نیاز خانواده‌ها از طریق آنتن بولوتوث ارسال می‌شود و در غرفه برگزیدگان بهترین نرم‌افزارها و برنامه‌های اینترنتی برگزیدگان جشنواره رسانه‌های دیجیتال معرفی می‌شود.

صادقی یادآور شد: در این بخش و در غرفه مسابقات، سرگرمی‌های متنوع از جمله بازی‌ مارپله فرهنگی، حفظ و قرائت قرآن، مسابقه مشاعره دیجیتال انجام می‌شود که در پایان به شرکت کنندگان جوایزی اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: در غرفه نقاش‌باشی کودکان با قلم دیجیتال و نقاشی بر روی سی‌دی و نرم‌افزارهای طراحی و نقاشی اقدام به طراحی می‌کنند و این بخش از بخش‌های جذاب نمایشگاه برای کودکان است که مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

صادقی با اشاره به اینکه مهم‌ترین بخش غرفه خانواده بخش "خانه پاک" است، یادآور شد: در این بخش با استفاده از تابلوهای اطلاع‌رسانی در زمینه‌های مختلف و رسانه‌های دیجیتال به خانواده‌ها آموزش‌های لازم در زمینه جلوگیری از آسیب‌ها و تهدیدهای اینترنت ارائه می‌شود.

وی آموزش نحوه جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، نحوه جلوگیری از آسیب‌های سلامت روانی، هم‌چنین جلوگیری از اعتیاد به کار با رایانه و اینترنت و فضاهای مجازی از طریق تابلوها به خانواده‌ها و بازدید کنندگان را از دیگر خدمات ارائه شده در این غرفه عنوان کرد.

صادقی هم‌چنین از ارائه خدمات مشاوره‌ای تخصصی توسط مشاوران مجرب و متخصص یزدی به خانواده‌ها خبر داد و افزود: در این غرفه سعی شده است تمام آموزش‌های لازم توسط مشاوران و متخصصان مشاور به خانواده‌ها ارائه شود تا بتوانند راهکارهای مقابله و راهکارهای تعامل با کودکان در زندگی روزمره را فرا گیرند.

وی با تاکید بر نحوه استفاده صحیح خانواده‌ها از بولوتوث متذکر شد: بولوتوث، بازی‌های رایانه‌ای و ... به خودی خود بد نیستند به شرط آنکه نحوه استفاده صحیح از آنها را بدانیم.

صادقی خطاب به خانواده‌ها بیان کرد: خانواده‌ها سعی کنند به کودکان آموزش دهند بولوتوث خود را برای افراد غریبه و در اماکن عمومی روشن نکنند و به محض دریافت فایل مورد نظر، بولوتوث خود را خاموش کنند.

این کارشناس حوزه رسانه‌های دیجیتال ادامه داد: در بخش خانه پاک با استفاده از مشاوران نحوه چیدمان کامپیوتر در منزل به خانواده‌ها آموزش داده می‌شود زیرا این مهم رکن اساسی برای کاهش آسیب ناشی از فضای مجازی در محیط خانواده‌هاست.

وی هم‌چنین با تاکید بر استفاده و خرید تولیدات داخلی نرم‌افزارها توسط خانواده‌ها خاطرنشان کرد: خانواده به خرید تولیدات داخلی آگاهی خود را افزایش داده و توجه بیشتری به خرید این تولیدات داخلی نشان دهند چراکه تولیدات بسیار خوبی در داخل داریم که همه می‌توانند تاثیرگذار و مفید باشند و در نهایت این مهم منجر به حمایت از تولیدات داخلی شود.

صادقی هم‌چنین به خانواده‌ها توصیه کرد: به نرم‌افزارهای خریداری شده و سایت‌های اینترنتی مناسب سن کودک خود توجه خاصی داشته باشند.

وی هم‌چنین بر همراهی والدین با کودک هنگام استفاده از کامپیوتر تاکید کرد و گفت: در غیر این صورت کودکان به انحراف کشیده می‌شوند که عوارض جبران ‌ناپذیری برای کودک و خانواده‌اش دربر خواهد داشت.

دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان یزد از 13 تا 17 اردیبهشت‌ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی استان یزد در جوار بیمارستان شهید صدوقی از ساعت 16 تا 22 برپاست.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول