اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

بحرین لقمه گلوگیری برای عربستان است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اقدام مقامات عربستان در زمینه الحاق بحرین به کشور عربستان افزود: بحرین لقمه گلوگیری برای عربستان است و عربستان قدرت هضم این لقمه را ندارد.

بحرین لقمه گلوگیری برای عربستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به آغاز تحریم ایران توسط استکبار جهانی اظهار داشت: ملت ایران با اتکا به خدا، حفظ وحدت ملی و ولایت‌مداری در برابر این محاصره‌ها ایستادگی می‌کند.

وی با اشاره به فرارسیدن روز جهانی توسعه فرهنگی خاطرنشان کرد: سقوط اخلاق و فرهنگ بزرگ‌ترین بلای جامعه متمدن و پیشرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه روز سوم خرداد در تاریخ حیات سیاسی و معنوی انقلاب اسلامی ایران یک روز فراموش نشدنی است، اضافه کرد: رزمندگان جمهوری اسلامی ایران در این روز حماسه بزرگی آفریدند.

وی با تاکید بر رهبری‌های حکیمانه امام خمینی(ره)، عنایت خدا و هماهنگی‌های نیروهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر فتح بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.

خاتمی با اشاره به اینکه با فرار بنی‌صدر خائن روح تازه‌ای در جبهه‌های جنگ دمیده شد، ادامه داد: نیروهای سپاه و بسیج وارد میدان شدند و عملیات غرورآفرین و پیروزمندانه‌ای را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه رزمندگان جمهوری اسلامی ایران در عملیات پیروزمندانه فتح‌المبین در طول 10 روز، 2 هزار و 500 کیلومتر از خاک کشور را آزاد کردند، یادآور شد: در این عملیات بیش از 660 تانک و نفربر دشمن نابود و بیش از 800 تانک و نفربر نیز به غنیمت رزمندگان ما درآمد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه خرمشهر حدود 20 ماه در اشغال دشمن بوده است، اضافه کرد: رزمندگان جمهوری اسلامی ایران با طراحی یک عملیات موفقیت‌آمیز توانستند این شهر را آزاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر یک نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران شد، ادامه داد: 16 هزار کشته و زخمی از نیروهای دشمن و 19 هزار اسیر نشان دهنده، توکل، ولایت‌مداری، وحدت و هماهنگی نیروهای کشور در مقابل دشمنان بود.

خاتمی با استناد به بیانات امام خمینی(ره) که فتح خرمشهر یک فتح عادی نبوده است بلکه مافوق قدرت طبیعی است، اظهار داشت: با وجود حمایت‌های ابرقدرت‌ها از عراق علیه ایران، خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی در بخشی دیگر از خطبه‌های خود حمله عربستان به مردم آزاده بحرین و نقشه آمریکا مبنی بر اینکه بحرین جزو عربستان است را محکوم کرد و تاکید داشت: همان‌گونه که آمریکا عراق را علیه کویت تحریک کرد و ادعا کرد که کویت یکی از استان‌های عراق است، امروز نیز بحرین لقمه گلوگیری برای عربستان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به حفظ نفس از گناهان تاکید کرد و افزود: نفس مطمئنه که برترین نفس است انسان را به یک آرامش باطنی می‌رساند.

وی با بیان اینکه هر کس به هوای نفس خود غالب شود نورانیت پیدا می‌کند، یادآور شد: جهاد اکبر که همان جهاد با نفس است از ارزش و اهمیت زیادی برخوردار است و شجاعت انسان‌ها را نشان می‌دهد.

خاتمی با اشاره به نفس لوامه و وجدان بیدار اخلاقی انسان اظهار داشت: انسانی که گناه کند و پشیمان شود نفس لوامه یا وجدان اخلاقی وی بیدار است و خداوند او را به حال خود رها نکرده است.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول